اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خبرهای خوب از کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران/ مسؤولان مشکل جاده دسترسی را برطرف کنند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد خبرهای خوبی از روند تکمیل کارخانه فراوری گیاهان دارویی در این شهرستان داد.

خبرهای خوب از کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران/ مسؤولان مشکل جاده دسترسی را برطرف کنند

 شایان نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: فاز نخست کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران اوایل آبان امسال به بهره برداری می رسد.

 وی بیان کرد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران هم اکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرفیت سالیانه کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران ۱۶۰ تن است.

نادری عنوان کرد: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست ساخت است.

وی گفت: در این واحد تولیدی فرآوری، بسته بندی مرکبات و دیگر محصولات تولیدی کشاورزان پیش بینی شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ۵۵ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

نادری بیان کرد: مرحله اول کارخانه گیاهان دارویی در قالب تولید عصاره، اسانس و بسته بندی اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح مهم اقتصادی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه ۹۶ به تصویب رسید و در سال ۹۷ در دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون یکهزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح از سوی ستاد اجرایی فرمان امام هزینه شده است.

نادری اضافه کرد: امسال برای تکمیل این طرح اقتصادی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی ستاد اجرایی فرمان هزینه سده است.

وی گفت: یکی از معضلات این طرح اقتصادی نبود جاده مناسب برای دسترسی به این طرح اقتصادی است و به همین دلیل از دستگاه های اجرایی مربوطه درخواست می شود این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول