اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

راهکار مقابله با تلاش دشمن برای نفوذ بین دانش‌آموزان

کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بین دانش‌آموزان، گفت: تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی و بحث و گفت‌وگوی افراد مختلف مانند جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم در مدارس با دانش‌آموزان، برگزاری اردوها و دیدار با شخصیت‌های دینی و مراجع تقلید با نسل جوان و پاسخ به شبهات آنان، برای مقابله با تبلیغات و تلاش دشمن جهت نفوذ بین نسل جوان، بسیار مؤثر است.

راهکار مقابله با تلاش دشمن برای نفوذ بین دانش‌آموزان

ناصر شهریاری کارشناس تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به نقش معلمان در مقابله با اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: معلمان می‌توانند با بهره‌گیری از جهاد تبیین به سؤالات دانش‌آموزان جواب دهند و در مورد اهداف دشمنان از اغتشاشات روشنگری کنند و با بیان واقعیت‌ها از گذشته و عملکرد جدایی طلبان، منافقان و ... در مورد مردم ایران حقایق را به راحتی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بین دانش‌آموزان، افزود: تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی و بحث و گفت‌وگوی افراد مختلف مانند جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم در مدارس با دانش‌آموزان، برگزاری اردوها و دیدار با شخصیت‌های دینی و مراجع تقلید با نسل جوان و پاسخ به شبهات آنان، برای مقابله با تبلیغات و تلاش دشمن جهت نفوذ بین نسل جوان، بسیار مؤثر است.

شهریاری با تأکید بر استخدام معلمان از طریق تربیت معلم، گفت: باید تربیت معلم گسترش یابد و افراد برگزیده، مؤمن و وطن دوست به این مقام دست یابند که دغدغه دین و کشور دارند و واقعا برای فرزندان کشورمان دلسوز باشند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید در مدارس هر ماه برنامه‌هایی مانند آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی قومیت‌های مختلف کشور برگزار شود و زندگی چند هزارساله اقوام ایرانی برای دانش‌آموزان بازگو شود و عوامل تهدید و نقشه‌های شوم کشورهای مختلف برای برهم زدن این وحدت به دانش‌آموزان بیان شود.

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه دشمن به دنبال تجزیه طلبی کشورمان است، افزود: اگر اهداف دشمنان از تجزیه کشور درست بیان شود، تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر به دانش‌آموزان بیان شود که هدف دشمن از تجزیه، جلوگیری از ایران‌قوی و انسجام یافته و جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی و مردم است، دانش‌آموزان جلوی دشمن می‌ایستند.

وی با اشاره به افزایش سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و مردم، اظهار کرد: اگر اخبار صحیح سریع‌تر و قبل از انتشار شایعات اطلاع رسانی شود، شایعات کم اثر می‌شوند؛ گاهی اتفاقی در جامعه می‌افتد و اصلا اطلاع رسانی نمی‌شود پس میدان به جولان شایعه پردازان و خائنان واگذار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول