اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

بی‌توجهی باکو به پاشینیان؛ طرح نزدیک‌تر شدن بیشتر ایروان به ایران

نخست وزیر ارمنستان در حالی به طرح پیشنهادی خود به باکو اشاره کرد که یکی از تحلیلگران ارمنستانی نیز خواستار نزدیک‌تر شدن بیشتر ایروان با ایران شد.

بی‌توجهی باکو به پاشینیان؛ طرح نزدیک‌تر شدن بیشتر ایروان به ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکول پاشنیان» نخست وزیر ارمنستان روز جمعه  در توییتی در زمینه دیدار خود با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در روز پنجشنبه در شهر «پراگ»  اشاره کرد  و از عدم توجه سران باکو  به پبشنهاد تازه ارمنستان خبر داد.

نیکول پاشینیان در توییت خود نوشت: «بار دیگر پیشنهاد خود را در مورد رفع انسداد کلیه خطوط ارتباطات منطقه‌ای مطرح کردم. جمهوری آذربایجان  باز هم جواب مثبت نداد. تکرار می کنم، ارمنستان آماده رفع انسداد کلیه ارتباطات منطقه‌ای با احترام کامل به حاکمیت و قانون است.»

این گزارش حاکیست، روسای جمهور ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز پنجشنبه در پایتخت جمهوری چک دیدار و گفت‌وگو کردند.

روزنامه «دیلی صباح» در این باره  نوشت، در یکی از مهم‌ترین دیدارها میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» رئیس جمهور ارمنستان، معاهدات صلح باکو و ایروان به بحث گذاشته شد. در این دیدار که در حاشیه نشست جامعه سیاسی اروپا انجام گرفت، عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان نیز گفت‌وگو شد.

در همین زمینه یک تحلیلگر ارمنستانی گفته است که صلح با جمهوری آذربایجان کنونی غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»  «واردان وسکانیان» کارشناس امور منطقه  مدعی شد که صلح با جمهوری آذربایجان کنونی غیرممکن است و  ارمنستان باید نه برای صلح، بلکه برای جنگ آماده شود. ارمنستان نباید از فکر کردن به جنگ بپرهیزد، بلکه باید با این واقعیت که جنگ اجتناب ناپذیر است، هماهنگ شود..

وسکانیان گفت، دستور کار نباید صلح آمیز باشد، بلکه باید مربوط به آمادگی برای شرایط  جنگ باشد. وی گفت: «هیچ سندی امنیت ارمنستان را تضمین نمی‌کند.»

وسکانیان خواستار همکاری نزدیک با ایران و هند شد زیرا جلوی اشتهای جمهوری آذربایجان را می‌گیرد.

در روزهای گذشته این دو کشور همدیگر را به کشتن اسرای جنگی طرف مقابل متهم کردند (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول