اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار شهرداری اصفهان باید آزاد شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از رئیس دیوان محاسبات، مسؤولان و نمایندگان اصفهان در مجلس می‌خواهیم که موضوع بلوکه شدن ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار شهرداری اصفهان را پیگیری کنند.

۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار شهرداری اصفهان باید آزاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا با تبریک میلاد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: اعضای شورا باید جوامع نخبگان را تشویق کنند که در باشگاه شهروندی عضو شوند و پیشنهادات خود را برای اداره امور شهر بیان کنند.

وی افزود: بخشی از منابعی که در حوزه حمل و نقل عمومی و مشخصاً در حوزه تأمین منابع برای مترو شهرداری روی آن حساب کرده اوراق مشارکت است؛ معمولاً به دست آوردن اوراق مشارکتی که در بودجه پیش‌بینی شده کار سخت و زمانبری است، چرا که مردم عادی این اوراق را به دلیل میزان سودی که بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند، خریداری نمی‌کنند.

نورصالحی بیان کرد: در همین راستا شهرداری‌ها باید با شرکت‌های تأمین سرمایه وارد مذاکره شوند که آن‌ها نیز با توجه به شرایط اقتصادی بررسی می‌کنند که سرمایه‌شان را در چه کسب و کاری به راه بیندازند که سود بیشتری عایدشان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همین راستا سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین شد که ۵۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به خط ۲ مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: این مبلغ ۲ ماه است که به حساب شهرداری آمده است و شهرداری سود زیادی در این مدت پرداخت می‌کند اما دیوان محاسبات استان، آن را بلوکه کرده است، این در شرایطی است که ارزش این پول هر چه می‌گذرد، کمتر می‌شود و کار شهر زمین می‌ماند.

نورصالحی با بیان اینکه باید وام بگیریم تا سود اوراق مشارکت و سود وام را پرداخت کنیم، خاطرنشان کرد: از رئیس دیوان محاسبات، مسؤولان و نمایندگان اصفهان در مجلس می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/۶۳٠۸۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول