اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماموریت «گلوب مسترهای» انگلیس در اوکراین چیست؟

منابع رسانه‌‌ای مدعی شدند که نیروی هوایی انگلیس از طریق رومانی و دو کشور آسیایی و اروپایی به ارتش اوکراین مهمات ویژه توپ‌های «هویتزر» ارسال می‌کند.

ماموریت «گلوب مسترهای» انگلیس در اوکراین چیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌‌ای روز یکشنبه مدعی شدند که نیروی هوایی انگلیس از طریق رومانی و دو کشورآسیایی و اروپایی به ارتش اوکراین مهمات ویژه توپ‌های «هویتزر» ارسال می‌کند.

وبگاه «دیفنس اکسپرس» مدعی شد که ارتش اوکراین گلوله‌های ۱۲۲ میلی متری از پاکستان دریافت کرده است و نیروی هوایی انگلیس امکان حمل و نقل این مهمات را با یک پل هوایی بین پاکستان و رومانی فراهم کرده است. این  گلوله‌های ۱۲۲ میلی متری با قابلیت انفجار شدید برای هویتزر هستند.

وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین ۵۰ هزار گلوله توپ را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید در پایان جولای ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد.

 

بر اساس اطلاعات درز شده، یک فروند هواپیمای ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» نیروی هوایی انگلیس روزانه پروازهای خود را از فرودگاه بین‌المللی «کلوژ»  در رومانی یا «آکروتیری» در قبرس به پایگاه هوایی «نورخان» در پاکستان انجام می‌دهد. تاکنون هیچ مقام پاکستانی و انگلیسی در این زمینه واکنشی نشان نداده‌اند.  

این وبگاه نوشت که ارسال مهمات ساخت پاکستان به کشورهای دیگر جای تعجبی ندارد زیرا انگلیس سال ۱۹۵۱ کارخانه مهمات سازی در پاکستان تاسیس کرد و فناوری ساخت مهمات را به این کشور انتقال داد.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به اوکراین به ارزش میلیاردها دلار را به رغم‌ هشدارهای مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نیز  به تازگی  هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای ادامه عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان یک شرکت‌کننده در درگیری است.

وی گفت: «ما این را تهدید فوری علیه منافع راهبردی کشور خود تلقی می‌کنیم.»

به گفته دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا، عرضه محصولات نظامی توسط ایالات متحده و متحدانش به کی‌یف نه تنها خونریزی طولانی‌مدت و تلفات جدید را به دنبال دارد، بلکه خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و غرب را تشدید می‌کند. 

 آنتونوف از آمریکا خواست اقدامات تحریک‌آمیز که می‌تواند جدی‌ترین پیامدها را در پی داشته باشد، متوقف کند. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول