اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرامون اتفاقات اخیر در کشور و دانشگاه

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص اتفاقات اخیر در کشور و دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرامون اتفاقات اخیر در کشور و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بیانیه‌ای ضمن حمایت از حق مطالبه گری و انتقاد دانشجویان و سایر اقشار جامعه و همچنین غنیمت دانستن این نگرانی و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت کشور اعلام کرد:  میهن عزیزمان ایران درحال سپری کردن روزهای تاریخی،پرمعنا و پرتلاطمی از جنس زندگی است؛ همه می دانند تلاطم، ذاتِ ملت های دارای آرمان است و آرمان، نبض حیات بشری است.

انقلاب اسلامی با دمیدن روحیه ی حق طلبی و آرمانخواهی بر پیکره ی توده ی مردم، دردانه ی ایران را در مسیر رسیدن به قله قاف از گرداب حوادث عبور داده و هم اکنون نیز در حال عبور دادن است.

دانشگاه و جامعه نخبگانی موتور محرکِ ایران اسلامی در جهتِ پیشرفت در زمینه های مختلف بوده و هست و منطقی است که حسودان ِبه خاکِ ایران در صدد انتقام گیری و تخریب جایگاه والای آن برآیند.

نگاه انتقادی و حتی اعتراض جامعه نخبگانی به مسائل جامعه، سلاح‌ ِ تحول هر ملتی در جهت رسیدن به‌ آرمان است کما این که سال ها از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه می گذرد. 

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز موافق هر مطالبه و اعتراض بر حقی است کما اینکه تا امروز نیز خود داعیه دار طرح و پیگیری مطالباتی همچون پرداخت حقوق کارگران اوتی بیمارستان های استان بوشهر، پیگیری حق آلایندگی استان، پیگیری افتتاح بیمارستان شهدای هسته ای،برگزاری جلسات نقد عملکرد نمایندگان استان و پیگیری مشکلات آموزشی و رفاهی دانشجویان و... می باشد اما به خطر انداختن امنیت دانشجویان با تحریک و جهت دهی عده ای در خارج از دانشگاه جهت برپایی تجمعاتی بدون گفتمان شفاف و کار تخصصی و تلاش برای به تعطیلی کشاندن فضای علمی دانشگاه توسط اساتید معلوم الحال را نپذیرفته و خواستار برخورد قانونی با عاملان اصلی این اتفاقات است؛ عاملانی که باید آن ها را در خارج از حلقه دانشجویانی که با احساسات پاک و عدالت خواهانه خود تنها مجری این جریان شدند، جست.آقایانی که دمادم به قصد تحریک دانشجویان و ایجاد دوقطبی در سطح دانشگاه دم از حقوق تضییع شده دانشجو می زنند خود باید پاسخگو باشند که تا پیش از این، زمانی که دانشجو برای پیگیری مطالباتِ ابتدایی خود در راهروهای پرپیچ و خمِ دانشگاه یکه و تنها بود کجا بودند و چرا برنامه ای برای پیگیری حل مشکلات او در آینده نیز ندارند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با به رسمیت شناختن ابهامات و انتقادات دانشجویان و برائت از تحرکات افرادی که در تلاش جهت شکستن حرمت این دانشگاه هستند آمادگی خود را برای برگزاری برنامه های گفت و گو محور در جهت رسیدن به‌ گفتمانی واحد برای ایرانِ قوی را اعلام می دارد و توصیه دارد به منظور حفظ اتحاد حداکثری خود پیرامون عشق به پرچم ایران که تداعی کننده تبلور اراده ها در مسیر رسیدن به مطلوب است مجتمع شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول