اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

همکاری اقتصادی سوریه و اردن گسترش می‌یابد

وزیر کشاورزی سوریه در همایش اقتصادی کشورش با اردن تاکید کرد دمشق در مرحله پیش رو، همکاری بزرگ تجاری با امان خواهد داشت.

همکاری اقتصادی سوریه و اردن گسترش می‌یابد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سانا، همایش اقتصادی اردن و سوریه روز یکشنبه برای دومین روز با حضور بیش از ۹۰ شرکت و فعال اقتصادی دو کشور به کار خود ادامه داد.

این همایش توسط اتاق بازرگانی اردن با همکاری اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه و حمایت وزارت اقتصاد و تجارت خارجی این کشور برگزار می‌شود.

در این همایش افق‌های همکاری اقتصادی و کشاورزی بین اردن و سوریه با حضور وزیران صنعت و کشاورزی کشورمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«محمد حسان قطنا» وزیر کشاورزی سوریه روز یکشنبه در این همایش با تاکید بر اینکه مرحله پیش رو شاهد همکاری بزرگ بین سوریه و اردن در زمینه زراعت و کشاورزی خواهد بود، گفت: این همکاری به ویژه در زمینه نیازهای تولید و کود و بهره‌مندی از تجربه اردن در کشت نخل، علاوه بر طیور از طریق همکاری با شرکت‌های تخصصی اردنی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشاورزی سوریه برای تسهیل مبادلات محصولات کشاورزی با اردن تلاش می‌کند، خواستار یکسان سازی رویه‌های قرنطینه گیاهی و دامپزشکی، تصویب گواهی سلامت واحد و دسترسی به مبادلات تجاری در حوزه کشاورزی شد به نحوی که نه تنها بر مبادله یک محصول با یک محصول است، بلکه شامل الزامات تولید است که سوریه به آن نیاز دارد.

قرار است امروز در سومین روز همایش، نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های اردنی و سوری شرکت کننده در همایش دایر شود.

مناسبات دوجانبه به خصوص روابط اقتصادی میان امّان و دمشق برای مدتی به دلیل اوضاع داخلی سوریه و فشارهای ایالات متحده امریکا برای محدودسازی تعامل با دولت سوریه با سردی همراه بود؛ اما با شکست پروژه‌های آمریکا در سوریه، طی چهار سال اخیر روابط سوریه و اردن رو به بهبود و پیشرفت بوده است.

پایان پیام/ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول