اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ترفند کلاهبرداران با آگهی‌های جعلی کاریابی در سایت‌های واسطه‌گر

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به ترفند کلاهبرداران با آگهی‌های جعلی کاریابی در سایت‌های واسطه‌گر از عموم مردم خواست فریب ثبت‌نام در آگهی‌ها و تبلیغات دروغین کاریابی و استخدام را نخورند.

ترفند کلاهبرداران با آگهی‌های جعلی کاریابی در سایت‌های واسطه‌گر

سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اخیراً افراد سودجو با درج و انتشار پیامک تبلیغاتی و یا درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام با عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی نظر قربانیان را جلب کرده و به بهانه دریافت هزینه ثبت‌نام، اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند.

وی با بیان اینکه شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود، گفت: مردم فریب ثبت‌نام در آگهی‌ها و تبلیغات دروغین کاریابی و استخدام را نخورند و قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت مطالب درج شده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطمینان یابند.

مرتضوی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و از واریز وجه حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول