اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقاضای «زلنسکی» در نشست گروه -7؛ استقرار ناظران بین‌المللی در مرز بلاروس

رئیس جمهور اوکراین در نشست اضطراری «گروه- 7» استقرار ناظران بین‌المللی در مرز بلاروس را خواستار شد.

تقاضای «زلنسکی» در نشست گروه -7؛ استقرار ناظران بین‌المللی در مرز بلاروس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور اوکراین عصر سه شنبه به وقت تهران در نشست اضطراری گروه «جی-۷» گفت با اتهام‌زنی علیه روسیه، خواستار استقرار ناظران بین‌المللی در مرز بلاروس شد.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در این نشست مجازی گفت، زمانی که اوکراین پدافند هوایی دریافت کند، تهدید روسیه متوقف خواهد شد.

وی مدعی شد که روسیه باید منزوی و به خاطر برگزاری همه پرسی باید مجازات شود. رئیس جمهور اوکراین افزود که فرصت دیپلماسی دیگر وجود ندارد.

زلنسکی مدعی شد که روسیه در تلاش است تا بلاروس را مستقیماً وارد جنگ کند. وی خواستار ماموریت ناظران بین‌المللی در مرز بلاروس شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به تازگی  بر سر استقرار یک گروه مشترک منطقه‌ای به توافق رسیدند.

 لوکاشنکو بعد از نشست با نیروهای نظامی و امنیتی بلاروس به خبرنگاران گفت که به مینسک از طریق کانال‌های غیررسمی درباره برنامه‌ریزی برای حمله به خاک بلاروس از اوکراین هشدار داده شده است. لوکاشنکو گفت بلاروس و روسیه در واکنش به تشدید تنش در مرزهای غربی بلاروس یک گروه نظامی مشترک مستقر خواهند کرد. 

رئیس‌جمهور بلاروس در ادامه گفت دو کشور یک گروه نظامی منطقه‌ای مستقر خواهند کرد و از دو روز پیش جمع‌آوری نیروها را آغاز کرده‌اند. این تحول پس از انفجار و آتش‌سوزی در پل کریمه که روسیه، اوکراین را مسئول آن می‌داند، اعلام شده است. 

نیروهای روسیه از بلاروس به عنوان پایگاهی برای آغاز حمله ۲۴ فوریه به اوکراین استفاده کرده و نیرو و تجهیزات نظامی خود را از پایگاه‌هایی در بلاروس به شمال اوکراین فرستادند. 

 بلاروس پیش‌تر هم گفته بود که اوکراین در حال طراحی حمله علیه این کشور است. وزارت امور خارجه اوکراین ضمن رد ادعای بلاروس، مدعی شده بود که این ترفند مسکو برای ایجاد تنش است (جزئیات بیشتر)

به گزارش منابع خبری، در  نشست اضطراری گروه ۷، سران کشورهای حاضر نسبت به عواقب شدید استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا اتمی در اوکراین هشدار دادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول