اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رهاسازی بیش از ۳۱۵ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت:تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزون بر ۳۱۵/۶ میلیون متر مکعب برای مصارف مختلف رهاسازی شده است.

رهاسازی بیش از ۳۱۵ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران

اکبر خدری مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می‌شود که این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت ایجاد شده و این سد آب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تامین می‌کند.

 وی گفت: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می‌کند.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر تصریح کرد: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزون بر ۷۷ درصد از حجم مخزن سد کوثر پُر که در مدت مشابه سال گذشته این میزان بیش از ۸۰ درصد بوده است.

 خدری عنوان کرد: در حال حاضر ۴۲۱/۵۸ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد کوثر ذخیره شده است.

 وی با اشاره به اینکه مخزن سد کوثر در مدت مشابه سال قبل ۴۳۹/۳۹میلیون متر مکعب پر شده بود، ادامه داد: در حال حاضر تراز مخزن سد کوثر ۶۱۶/۰۱ متر و گنجایش این سد ۵۴۷ میلیون متر مکعب بوده و دبی ورودی آب سد کوثر هم اکنون ۶/۱۰متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با اشاره به اینکه حجم ورودی آب سد کوثر تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰ تا کنون ۳۲۵/۶۲ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل حجم ورودی آب سد کوثر ۳۶۰/۲۴ میلیون متر مکعب بوده است.

خدری بیان کرد: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حجم خروجی آب این سد ۳۴۲/۱۹ میلیون متر مکعب و در سال گذشته نیز ۳۸۹/۸۳میلیون متر مکعب بود.

 وی عنوان کرد: در مدت زمان عنوان شده برای مصرف آب شرب تا کنون ۱۶۶/۶۴ میلیون مترمکعب از سد کوثر اختصاص داده شد که در سال گذشته این میزان ۱۴۳/۸۴ میلیون مترمکعب بوده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر اضافه کرد: برای مصارف کشاورزی تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزون بر ۵۹/۷۴ میلیون متر مکعب، برای،صنعت ۳/۴۲ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۸۵/۸۱ میلیون متر مکعب انجام شده است.

خدری اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل برای کشاورزی ۴۹/۶۹ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۸۰/۸۴ میلیون متر مکعب و آب صنعت ۳/۴۲ میلیون متر مکعب از سد کوثر آب اختصاص داده شد.

 وی گفت: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از سد کوثر ۲۶/۶۱ میلیون متر مکعب تبخیر آب انجام گرفته که سال قبل این میزان ۲۸/۷۴ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران اظهار کرد: در همین مدت زمان عنوان شده ۵۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر رهاسازی انجام گرفته که این اقدام در مدت مشابه سال قبل ۷۹/۶۰ میلیون متر مکعب بوده است.

خدری تصریح کرد: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا کنون ۳۱۵/۶ میلیون متر مکعب برای کل مصارف عنوان شده رهاسازی انجام شد در صورتی که در سال گذشته این میزان ۲۷۷/۷۸ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول