اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی اعتبار ۵۰ میلیاردی برای تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ساری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی اعتبار ۵۰ میلیاردی برای تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سومین جلسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیات امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اعتبار ۵۰ میلیاردی پیش بینی شد که به دستور استاندار مازندران شهرداری‌ها، مجمع خیران و سایر درآمدها این اعتبار تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ پروژه در دو فاز در حال اجرا است که ۱۷پروژه تکمیل شد، افزود: تاکنون در ۴۰ پروژه ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۹۳ عنوان کتاب رونمایی شد و تاکنون ۷۰ کتاب صوتی هم تهیه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ۱۷۱ هزار رزمنده در استان داریم که امسال از ۶۰ هزار رزمنده مازندرانی تجلیل شد، افزود: ۱۰۱ یادمان شهید در مازندران داریم که تاکنون ۷۳ یادمان ساماندهی ۲۸ مورد نیز در حال ساخت است که تا پایان سال باید تکمیل شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه امسال تصمیم گرفته شد تا بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب فاخر با موضوع دوران هشت سال دفاع مقدس به چاپ برسد، تصریح کرد:امسال در هفته دفاع مقدس از ۵۰ عنوان کتاب که ۳۰ مورد مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی بود رونمایی شد.

ملکی بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس از سال ۱۳۸۷ در حاشیه رودخانه تجن در۶۰ هکتار در سه فاز شامل مازندران در گذر زمان، منطقه هفت تپه و عملیات والفجر۸ که در مسیر زائران مشهد مقدس است با رویکرد گردشگری معنوی طراحی شد.

وی گفت: در اجرای این طرح چند پروژه شامل مسجد فاطمه‌الزهرا، حسینیه وداع، پل بعثت، یادمان شهدای گمنام و بهداری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول