اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

بیانیه روبیکا درباره منابع مالی و تعداد کاربران فعال این پلتفرم

روبیکا در بیانیه‌ای ضمن معرفی خدمات و دستاوردهای خود، شایعات مطرح شده از سوی برخی افراد و رسانه‌ها را پاسخ داد.

بیانیه روبیکا درباره منابع مالی و تعداد کاربران فعال این پلتفرم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، روبیکا در بیانیه‌ای ضمن معرفی خدمات و دستاوردهای خود، شایعات مطرح شده از سوی برخی افراد و رسانه‌ها را پاسخ داد.

در متن این بیانیه آمده است: روبیکا از شرایطی که در هفته‌های اخیر برای اینترنت و دسترسی به سرویس‌های بین‌المللی پیش آمده و موجب نارضایتی هموطنان شده، متاسف است و تلاش می‌کند در حیطه عملکرد پلتفرم خود، تا زمان در دسترس قرار گرفتن مجدد سرویس‌های بین‌المللی، خدمات ارتباطی مناسبی را به هموطنان ارائه کند.

روبیکا ادعای نادرست در خصوص پرداخت کمک هزینه‌های هنگفت‌ به این مجموعه در گذشته و آینده را تکذیب کرد و نوشت: روبیکا با سهامداری همراه‌اول و ایرانسل، ماهیتی خصوصی دارد و تاکنون حمایت ویژه‌ای از دولت‌ها دریافت نکرده است. با توجه به مدل درآمد روبیکا بر اساس سهم درآمد از ترافیک مصرفی کاربران و اقبال گسترده مخاطبان، نه تنها این سوپراپلیکیشن برای سهامداران خود بار هزینه‌ای نداشته، بلکه سودآور نیز بوده و اساسا نیازی به کمک‌ و حمایت‌های مالی دولتی ندارد.

روبیکا به استقبال 35 میلیون کاربر از این پلتفرم اشاره می‌کند و می‌افزاید: این پلتفرم تا پیش از آغاز محدودیت‌های جدید اعمال شده برای سرویس‌های خارجی، با ارائه خدمات پویا و کاربردی در سرویس‌های شبکه‌‌اجتماعی، پیام‌رسان، فروشگاه، پخش زنده مسابقات ورزشی، پخش آنلاین فیلم و سریال و... توانسته توجه بیش از ۳۵میلیون کاربر را به خود جلب کند و در کنار سایر اپلیکیشن‌ها، بستری امن برای فعالیت و کسب درآمد افراد باشد. همچنین، از سال گذشته تاکنون که سرویس کسب درآمد روبیکا در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است، بیش از صد هزار نفر توانسته‌اند از طریق تولید محتوا و فعالیت در روبیکا کسب درآمد داشته باشند.

روبیکا در ادامه بیانیه خود با اشاره به فضای رقابتی در این عرصه نوشت: ترجیح می‌دهیم در یک فضای رقابتی، بر اساس مزیت‌های بومی با سایر پلتفرم‌ها رقابت کنیم. ذکر این نکته ضروری است که جذب میلیون‌ها مخاطب در روبیکا از ابتدا به واسطه ارائه خدمات کاربردی به کاربران صورت گرفته که بیش از 14 میلیون نفر کاربر فعال روزانه و بیش از 32 میلیون کاربر یکتای فعال ماهانه گواه این ادعاست.

این بیانیه در پایان با تاکید بر اینکه روبیکا حق خود را برای شکایت از این قبیل ادعاها محفوظ می‌داند، می‌افزاید: مجموعه روبیکا ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده، خواستار ارائه مستندات از مدعیان است و آنان را به رعایت اخلاق حرفه‌ای و عدم بیان ادعاهای غیرمستند و مجعول دعوت می‌کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول