اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشدید دخالت‌های بایدن و سایر مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران

رئیس‌جمهور آمریکا و سخنگوی وزارت خارجه این کشور در ادامه حمایت‌های ایالات متحده از اغتشاشگران، باز هم در اظهاراتی جداگانه در امور داخلی ایران دخالت کردند.

تشدید دخالت‌های بایدن و سایر مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که مقام‌های آمریکایی به صراحت اعلام کرده‌اند که به جای مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، تمرکز آنها روی حمایت از اغتشاشات است، بامداد روز شنبه (به وقت تهران) باز هم از اغتشاشگران حمایت کردند.

منابع رسانه‌ای غربی شامل «رویترز» گزارش دادند، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی در حمایت از نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات فرمانداری ایالت اورگان، باز هم در امور داخلی ایران دخالت و از اغتشاشگران حمایت کرد.

بایدن ضمن دخالت در امور داخلی ایران، اغتشاشاگران را «مردم شجاع» خواند و اعلام کرد که «احترام بسیاری برای مردمی که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند، قائل هستم». رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که «دولت ایران بسیار سرکوبگر» است.

اظهارنظر تازه رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا درش رایطی مطرح شده که او به بهانه اغتشاشات اخیر، بارها در امور داخلی ایران دخالت کرده است.

علاوه بر بایدن، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با موج سواری روی حادثه آتش سوزی در زندان اوین، در امور داخلی ایران دخالت کرد.

این مقام آمریکایی گفت: «ما با فوریت داریم گزارش‌ها درباره زندان اوین را دنبال می‌کنیم. با سوئیس به عنوان حافظ منافعمان (در ایران) در تماس هستیم. ایران برای امنیت شهروندانمان که به ناحق بازداشت شده‌اند، کاملا مسئولیت دارد؛ آنها باید فورا آزاد شوند».

شامگاه شنبه (دیشب) تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. طبق پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها، در نتیجه درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق شد.

بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل و آتش سوزی مهار شد.

محسن منصوری استاندار تهران در خصوص حادثه زندان اوین اظهار کرد: در حال حاضر آرامش کامل در زندان اوین برقرار است. وی با اشاره به اینکه برخی بندها در زندان شلوغ شده بود، گفت: بند ۷ و ۸ شلوغ شده بود ولی مسئله اصلی در بندی بود که بخشی از اراذل و اوباش در آن بند حضور داشتند.

به گفته استاندار تهران، با حضور سریع مجموعه نیروی انتظامی، یگان امداد در حال حاضر کاملا آرامش برقرار است و نکته خاصی نیست، مسیله اصلی ایجاد حریق و آتش سوزی بود. وی افزود: در حال حاضر هم زندان و هم اطراف زندان تحت کنترل است.

اظهارنظر مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که او اخیرا اذعان کرده بود که دولت جو بایدن تمرکز خود را روی حمایت از اغتشاشات قرار داده است.

 ند پرایس روز چهارشنبه هفته گذشته گفت «توافق هسته‌ای ایران» در حال حاضر تمرکز آمریکا نیست و اذعان کرد دولت این کشور در عوض بر حمایت از اغتشاشگران در ایران تمرکز کرده زیرا به ادعای او تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای به بن‌بست دیگری رسیده است (جزئیات بیشتر).

اذعان این مقام آمریکایی به تمرکز دولت روی حمایت از اغتشاشگران در شرایطی انجام شده که جو بایدن از زمان کارزار انتخاباتی مدعی بود که خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای برجام و کنار گذاشتن سیاست «کارزار فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران است

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول