اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احداث 535 مسکن برای مددجویان فارس

مدیر فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی فارس از ساخت 535 مسکن برای مددجویان کمیته امام خمینی (ره) خبرداد.

احداث 535 مسکن برای مددجویان  فارس

به گزارش خبرگزاری فارس شیراز ، حمید کارگر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات جهادگران و گروه های جهادی در حوزه مسائل فنی و محرومیت زدایی است که با اقدامات مختلف به دنیال کمک رسانی به مناطق محروم و خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: با مشارکت گسترده گروه های جهادی در سراسر استان فارس، نهضت بزرگ ساخت مسکن برای مددجویان واجد شرایط کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شده و در حالی که قرار بود به صورت مرحله ای و در هر مرحله ساخت 150 واحد مسکونی آغاز شود، در دومین مرحله اجرایی این طرح شاهد این مساله هستیم که عملیات اجرایی ساخت 535 مسکن آغاز گردیده و در مجموع تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کارگر با اشاره به اینکه این واحدهای مسکونی در متراژ 55 الی 60 متر ساخته می شود و دارای طرح توسعه نیز می باشند، گفت: سهمیه استان فارس  یکهزارو 200 واحد مسکن می باشد که از طریق اعتبارات مختلف تامین خواهد شد.

مدیر فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: در راستای رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاها و مناطق کم برخوردار استان فارس 45 پروژه آبرسانی تعریف شده است که شامل 34 مجتمع آبرسانی و 11 پروژه تک روستایی بوده که در سطح 20 شهرستان جهت 372 روستا اجرا می گردد تا به 304 هزار نفر از اهالی این روستاها خدمات رسانی شود.

وی تصریح نمود : امیدواریم در پایان سال جاری شاهد پایان عملیات اجرایی باشیم و کل پروژه ها مورد بهره برداری قرار گیرند که در این راستا  به همت جهادگران و تیم های فنی بسیج سازندگی 40 پروژه فعال شده  و تا کنون  مشکل آب 42 روستا مرتفع شده و در هفته بسیج نیز افتتاح آبرسانی 100 روستا را خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه  پروژه های آبرسانی استان فارس تا کنون 45 درصد پیشرفت داشته ؛ گفت: طرح های مختلفی از جمله حفرچاه، کف شکنی، تست پمپاژ، تصفیه آب، تجهیز چاه، تجهیز ایستگاه پمپاژ، برق رسانی، احداث مخازن  و اجرای خط انتقال در مناطق مختلف استان در حال اجرا می باشد.

کارگر گفت: برابر بند (ز) تبصره 1 قانون بودجه ، بسیج سازندگی نیز یکی از دستگاه های دریافت کننده قیر تهاتری می باشد که در راستای اجرای راه روستایی و جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه انتظامی، پایگاه ها و حوزه های مقاومت مصرف می گردد; تاکنون 3 مرحله از این قیر ها تامین شده که در مرحله اول و دوم به ترتیب 900 و 1650 تن تهیه و عملیات اجرایی به پایان رسیده  و در مرحله سوم که شامل 5 هزار تن می باشد آماده اجرا و عملیاتی شدن است.

مدیر فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی فارس،  احداث کانال های کشاورزی، ساخت خانه عالم، بهسازی معابر مناطق حاشیه ای شهر شیراز، احیاء قنات، ساخت تانکر های سیار و ثابت آبرسانی و... را به عنوان دیگر برنامه های اجرایی در زمینه فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی فارس برشمرد که از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام / س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول