اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت 137 هزار ولادت با نام مبارک محمد و ثبت 7 هزار ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان تا کنون 137 هزار و 533 واقعه ولادت با نام مبارک محمد و ترکیبات آن و 7 هزار و 533 واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات آن ثبت شد.

ثبت 137 هزار ولادت با نام مبارک محمد و ثبت 7 هزار ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق

به گزارش خبرگزاری فرس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی ثبت و احوال خراسان‌شمالی، علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان اظهارکرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان‌‌شمالی، تعداد ۵۰۲ هزار و ۱۱۸ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۷ هزار و ۲۸۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۱۳۷ هزار و ۵۳۳ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن و ۷ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو در استان نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی افزود: حدود ۲۷.۵ درصد با نام محمد و ترکیبات آن و ۱.۵ درصد با نام جعفر یا صادق و ترکیبات هر ۲ نامگذاری شده‌اند.

زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: طی شش ماهه سال جاری تعداد ۶ هزار و ۵۹۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که ۵۹۶ نفر از این تعداد با نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: سه نام منتخب مردان نیز در شش ماهه سال ۱۴۰۱، امیرعلی(۹۹)، محمد(۹۲)، علی(۹۰) می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

وی گفت: جمعیت کل استان تا پایان شش ماهه سال جاری، ۹۹۹ هزار و ۴۰۳ نفر می باشد.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول