اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر آمریکا با نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق دیدار کرد

سفیر آمریکا در عراق با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در دفتر وی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

سفیر آمریکا با نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق  دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلینا رومانوسکی»، سفیر آمریکا در بغداد شب گذشته با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق دیدار کرد.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در بیانیه‌ای که دفتر السودانی امروز منتشر کرد، آمده است که دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دو کشور و منافع مشترک و راههای توسعه همکاری‌ها در همه حوزه‌ها به خصوص حفظ امنیت و ثبات عراق و منطقه گفت‌و‌گو کردند.

السودانی در این دیدار گفت که دولتش تمایل دارد شراکت راهبردی با آمریکا را از طریق تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، مستشاری نظامی و مقابله با تغییرات زیست‌محیطی، تقویت کند.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در خصوص مسائل داخلی عراق نیز گفت که دولت وی سعی خواهد از طریق گفت‌و‌گوهای ملی در داخل و خارج پارلمان، مسائل و اختلافات داخلی را حل و فصل کند.

در مقابل نیز سفیر آمریکا با بیان اینکه عراق کشوری راهبردی در منطقه است، بر حمایت دولت آمریکا از عراق دارای حاکمیت، امن، با ثبات، شکوفا و یکپارچه تاکید کرد و مدعی شد که آمریکا برای کمک به عراق در زمینه مبارزه با فساد را آماده است.

او در ادامه تمرکز السودانی بر پیشرفت در زمینه مبارزه با فساد را تحسین و به تمایل دولت آمریکا برای تداوم همکاری با عراق برای شکست بقایای داعش و مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

روز گذشته سفیر انگلیس و نماینده سازمان ملل در عراق نیز با محمد السودانی دیدار کرده بودند.

پایان پیام / 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول