اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ارسال ۱۸۸ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی نهال امید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: ۱۸۸ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه گویی نهال امید ارسال شد که از مجموع ۴۶ اثر داوری شده تعداد ۱۲ اثر به مرحله منطقه ای راه می‌یابند.

ارسال ۱۸۸ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی نهال امید

علی معدنی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس از کرج، ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره قصه گویی نهال امید در البرز، گفت: جشنواره نهال امید در استان البرز با شعار قصه خوب و نسل خوب برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را به منظور ترویج ویژه قصه گویی و فرهنگ آن، استعدادیابی، شناسایی و بهره مندی از توانمندی کتابخانه‌های عمومی و کتابداران و اعضای آن با هدف ارج نهادن به سنت قدیمی قصه گویی و تلاش در گسترش خدمات عمومی کتابخانه‌ها عنوان کرد.

وی عناوین برگزاری جشنواره را در بخش‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی، موضوعات آزاد، شعار سال ۱۴۰۱ و مسائل روز جامعه برشمرد.

معدنی پور با اشاره به اینکه این جشنواره در در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار شد می‌شود، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ بود که تعداد ۱۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال و با انجام داوری ها تعداد ۱۸ اثر در بخش قصه گویی صحنه ای و ۲۸ اثر در بخش قصه گویی دیجیتال به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۱۲ اثر با اجرای صحنه ای منتخب و به مرحله منطقه ای راه می‌یابند.

وی با تاکید به ورود ویژه نهادکتابخانه‌های عمومی در بخش کودکان، بیان کرد: در شهرستان فردیس کتابخانه ویژه کودکان با عنوان کتابخانه قاصدک را راه اندازی کردیم که می‌تواند تاثیر بسزایی در شناسایی افراد توانمند از کودکان تا بزرگسالان در بخش قصه گویی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در زمینه دیگر برنامه های این اداره کل، خاطر نشان کرد: به جز برگزاری جشنواره قصه گویی جشنواره رضوی که به سیره امام رضا(ع) می‌پردازد از جمله برنامه‌های ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی است که متولی برگزاری این جشنواره استان البرز است.

وی ادامه داد: این جشنواره در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال تا دو بخش منتخبین استانی و کشوری همه ساله برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول در پایان افزود: کتابخانه عمومی با توجه به جامعه هدفی که دارند در استان البرز ۶۲ هزار عضو فعال با وجود ۵۲ کتابخانه نهادی و ۲ کتابخانه سیار در کرج، ساوجبلاغ و طالقان در روستاهای فاقد کتابخانه داریم که می‌توانند مکان مناسبی برای حضور اعضا ویژه خردسالان و دانش آموزان و حتی نونهالان باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول