اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رشد ۳ برابری پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت سیزدهم

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت: پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی در دوره یک ساله دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سه برابر شد و توزیع عادلانه و متوازن تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

رشد ۳ برابری پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا حاتمی عصر امروز در دهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای خرد و کوچک و اشتغال آفرین با تمرکز بر روستاها است، اظهار کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اهداف دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان در استان مازندران، با رصد و پایش روستاها ۳۰۰ روستای دارای مزیت شناسایی و برای حمایت در مدت سه سال هدف‌گذاری شد.

وی بیان کرد: این مزیت‌ها به طور مثال در زمینه پرورش گل و گیاه، صنایع دستی، بوم‌گردی، کشاورزی، گیاهان دارویی و گل محمدی و غیره بوده است، حمایت از  ۱۰۰ روستا در سال اول دولت تحقق یافت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران با اشاره به اینکه این حمایت در قالب سه مدل یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی انجام شد، افزود: پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی در دوره یک ساله دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سه برابر شد و توزیع عادلانه و متوازن تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

حاتمی با اعلام اینکه در ابتدای ابلاغ اعتبارات توزیع شهرستانی انجام شد و با فرمانداران در شهرستان‌ها به منظور همکاری دستگاههای اجرایی در معرفی متقاضیان دیدار و گفت‌وگو داشتیم، گفت: ۱۷۰۰  فقره تسهیلات با اعتبار ۲۷۰  میلیارد تومان پرداخت شد که سبب ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شد.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داشت که با مدیریت جهادی جذب بیش از ۱۰۰ درصدی، رتبه اول در استان و کشور را در جذب اعتبار بدست آوردیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران تصریح کرد: ۹۷۰ فقره تسهیلات با مبلغ ۱۸۱ میلیارد تومان پرداخت شد که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۰۰۰ نفر شد که این امر موجب تحسین مقامات کشوری و استاندار مازندران قرار گرفت.

حاتمی تصریح کرد: ۴۳ درصد تسهیلات در حوزه بانوان و ۵۷ درصد آقایان بوده است که در حوزه بانوان ۹۶۰ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ پرداخت که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه وصول مطالبات، صندوق ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقساط وصول کرد که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد داشتیم و ۱۲۴ فقره پرونده با ۱۹۸۴ قسط و به مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال، به منظور حمایت از تولید استمهال شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران با اعلام اینکه در حوزه وصول مطالبات حقوقی، ۵۱ فقره با  مبلغ ۱۱میلیارد  ریال بخشش جرایم داشتیم، گفت: در حوزه پایداری مشاغل و نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال، ۳۵۰۰ فقره طرح بازدید و به صورت آنلاین در نرم افزار سامن نقطه‌گذاری شد، ۹۹ درصد طرح‌های صندوق فعال هستند.

حاتمی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چراغ راه ما بوده و است، تصریح کرد: پیوست فرهنگی در تمام امورات صندوق جزء اولویت‌هاست و در سال جاری پایگاه مقاومت بسیج ادارات شهید فخری ‌زاده افتتاح شد.

وی با اعلام اینکه همکاری فرهنگی و اجتماعی و اجرایی خوبی بین صندوق و بسیج و سپاه کربلا برقرار شده است، گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر  و عفاف و حجاب در این صندوق تشکیل و فعال شد و با توجه به نقش فرهنگی و اجتماعی این دو مجموعه موجب ارتقا فرهنگ ایرانی اسلامی در همه امور صندوق خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول