اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مصالحه چهلمین پرونده قصاص استان فارس در مرودشت

رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:با مصالحه یک پرونده قصاص در شهرستان مرودشت تعداد محکومین رهایی یافته از قصاص در استان فارس به 40 نفر رسید.

مصالحه چهلمین پرونده قصاص استان فارس در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این مطلب در تشریح پرونده مصالحه اخیر در مرودشت گفت: فردی که 5 سال پیش در یک درگیری خانوادگی موجب قتل یک نفر شده بود با بخشش و عفو خانواده مقتول، زندگی دوباره یافت.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی بیان داشت: با تلاش اعضا شعبه 14 شورای حل اختلاف مرودشت و با گذشت اولیاء دم، محکوم به قصاص، از اجرای حکم رهایی یافت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به نقش مؤثر شورای حل اختلاف استان در مصالحه، آزادی زندانیان و جلب رضایت از اولیای دم در پرونده‌های قتل، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 40 فقره پرونده قتل با موضوعات مختلف با تلاش اعضا و کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف و داوری فارس به صلح و سازش منجر شده است. 

رئیس کل دادگستری استان فارس ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت را یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کلان دستگاه قضایی برشمرد و گفت: تلاش ما در دادگستری فارس اشاعه فرهنگ گذشت و ایثار و لزوم توجه به سازش و صلح در دعاوی است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در فارس فعال است، گفت: در شش ماه اول امسال بیش از 145هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و تقریباً به همین میزان پرونده با تلاش اعضاء و کارکنان مجموعه شوراهای حل اختلاف مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد که در 6 ماه اول امسال و با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس، 40 پرونده قصاص به صلح و سازش منجر و ختم شده است.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول