اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شیعیان جهان منتظر آموزش و پرورش غدیری هستند/ترویج معارف اسلامی در ۲۸۰ دانشگاه آمریکا

مدرس جامعه‌المصطفی قم با بیان اینکه در جامعه کنونی بدون پیوست مهدویت ترویج فرهنگ غدیر ممکن نیست، گفت: همه شیعیان جهان منتظر آموزش و پرورش غدیری هستند؛ اما نداریم.

شیعیان جهان منتظر آموزش و پرورش غدیری هستند/ترویج معارف اسلامی در ۲۸۰ دانشگاه آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،حجت‌الاسلام سید علی محسن‌نقوی نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان که در پردیس فراجا مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بنا به بیان آیات قرآن در سوره نور خداوند به نیازهای مردم و جامعه توجه کرده و آنچه را که نیاز است انتخاب می‌کند.

مدرس جامعه‌المصطفی قم با بیان اینکه واقعه غدیر و انتخاب امام علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر از انتخاب خداوند برای مسلمین بوده است، افزود: در جامعه کنونی بدون پیوست مهدویت ترویج فرهنگ غدیر ممکن نیست.

وی به ترویج معارف اسلامی در ۲۸۰ دانشگاه آمریکا اشاره کرد و گفت: این نشان از آن دارد که نه غدیر را فهمیدیم و نه توانستیم به درستی این فرهنگ غنی را معرفی کنیم.

محسن‌نقوی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فرصت برای ترویج انقلاب اسلامی و آموزه‌های ناب این انقلاب فراهم نشده است. همه شیعیان جهان منتظر آموزش و پرورش غدیری هستند؛ اما نداریم.

وی به راهکارهای ترویج فرهنگ غدیر در سه دوره زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و گفت: در خارج از ایران همه به جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور ناب محمدی نگاه می‌کنند لازم است فرهنگ غدیر و مفاهیم نهج‌البلاغه از دوران کودکی آموزش داده شود.

مدرس جامعه‌المصطفی قم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب فرمودند: اسلام را از منابع اصلی پیدا کنید. کتاب نهج‌البلاغه یکی از منابع غنی محسوب می‌شود.

**ولایت بالاتر از معرفی فرهنگ غدیر
حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع)  نیز با بیان اینکه در بین واجبات و تکالیف الهی امربه معروف و نهی از منکر بیشتر تبلیغ شده است، اظهار کرد:خطبه غدیر بزرگترین امربه معروف است، امر به ولایت بالاتر از معرفی فرهنگ غدیر محسوب می‌شود.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه جایگاه غدیر در کتب درسی کجاست، افزود: ۱۴ میلیون دانش آموز بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ غدیر است.

 میرلوحی با ابراز تاسف مبنی براینکه فرهنگ غرب برای ترویج فرهنگ خود دانش آموزان را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: برای مفاهیم درسی دانش‌آموزان کشور فکری نشد.نباید برای ترویج فرهنگ غدیر غفلت شود.

وی با اشاره به اینکه اگر غدیر درست معرفی شود قطعا تمام انحرافات مرتفع می‌شود، افزود: اگر غدیر به درستی تبیین شود بخش مهمی از شبهه افکنی دشمن با شکست مواجه خواهد شد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی برای مشروعیت باید به ولایت متصل باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول