اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده در پهنه ۳۸۰ هکتار بزودی اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: طرح گردشگری و طبیعت گردی جزیره اشوراده در پهنه ۳۸۰ هکتار بزودی اماده و اجرا می شود.

طرح گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده در پهنه ۳۸۰ هکتار بزودی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد جواد ساوری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با موضوع طرح گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده اظهار کرد: جزیره آشوراده تنها جزیره دریای خزر بوده که در صورت احیا می تواند در جذب گردشگر ملی و بین المللی برای استان گلستان نقش بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: طرح گردشگری و طبیعت گردی این جزیره از همان سال‌های انفصال گلستان از‌مازندران در دستور کار بوده و در سال ۸۹ مداکرات برای احیا ان انجام شده و طرحی در این رابطه ارائه شده که متاسفانه تا سال ۹۹ این طرح و احیا ان بی نتیجه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به سفر رئیس جمهور در اسفند ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در این سفر علیرغم طوفانی بودن وضعیت جوی رئیس جمهور بازدید میدانی داشت و دستور اکید برای احیای این جزیره را داد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این سالها سنگ اندازی و موانع استانی و ملی سبب عدم احیا این جزیره شده و نابودی این جزیره بخاطر سوء مدیریت و کج سلیقه ی برخی مدیران در مدیریت بوده که نتوانستند داشته ها و ظرفیت های موجود را مدیریت کنند.

ساوری گفت: با دستور اکید رئیس جمهور مبنی بر احیا این جزیره، استاندار گلستان بن بست شکنی کرده و با پوشیدن کفش آهنین پیگیر مجوز طرح گردشگری و طبیعت گردی این جزیره بودند.

وی ادامه داد: پهنه این جزیره ۳۸۰ هکتار بوده که ۱۳۸ هکتار ان در خارج محدوه جزیره به عنوان سایت پشتیبان و ۲۲ هکتار ان در داخل محدوده جزیره آشوراده به عنوان طرح گردشگری و طبیعت گردی در نظر گرفته شده و حد فاصل و ارتباط این دو بخش جاده ای به طول ۷۰۰ متر مربع بوده که با سنگ اندازی های انجام شده در حال حاضر مجوز ۶۱۳ متر مربع ان گرفته شده است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه طرح گردشگری و طبیعت گردی این جزیره ماهیت حیاتی در افزایش درامد استان از محل تولید ناخالص ملی دارد به دنبال صدور مجوزهای بی نام بوده تا بتوانیم سرمایه گذاران را در اسرع وقت جذب نماییم.

وی افزود: عامل فرار سرمایه گذاران در استان گلستان برای سرمایه گذاری پروسه معیوب صدور مجوز بوده و بر همین اساس در راستای جذب و حمایت از سرمایه گذار مجوزهای بی نام صادر خواهد شد.

ساوری خاطرنشان کرد: طرح طبیعت گردی و گردشگری این جزیره در آینده بسیار نزدیک اماده و اجرا می شود که با اجرای این طرح از یک طرف و توسعه روابط ایران و استان گلستان با کشورهای همسایه می توان گردشگری دریایی را در استان گلستان رونق داد.

۲۲ محیط زیستی ۲۲ هکتار از جزیره اشوراده صادر شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان نیز گفت: مجوز محیط زیستی ۲۲ هکتار از اراضی جزیره آشوراده در سال ۹۷ صادر و الزامات محیط زیستی در ان دیده شده است.

محمدرضا کنعانی اظهار کرد: قرار بود جزیره اشوراده به عنوان مجموعه تفرج گسترده مطرح شود که در جلسات سطح ملی، بحث اقامتگاه شبانه نیز مطرح شد و در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست با هدف بهره گیری از جوامع محلی و بهره برداری پایدار انها، با اقامت شبانه موافقت شد و قرار است روستای آشوراده در این راستا احیا شود.

وی تصریح کرد: بالاترین سطح مجوز در سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی بوده که برای این پروژه صادر شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول