اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

صادرات سالانه حدود ۵ هزار تن پسته از استان‌ سمنان‌

استاندار سمنان گفت: سالانه بالغ بر سه تا پنج هزار تن پسته از این استان‌ به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.

صادرات سالانه حدود ۵ هزار تن پسته از استان‌ سمنان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در آئین اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران که با حضور ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم استان‌ سمنان، تولید پسته است. 

وی افزود: چندین سال است که با همت بخش خصوصی و مدیران شهرستان دامغان شاهد برگزاری جشنواره پسته در این شهرستان هستیم که از مجریان این اقدام‌ تشکر می‌کنم‌. 

استاندار سمنان بیان کرد: بیش  از ۱۷ هزار هکتار از باغ‌های استان سمنان با تولید بالغ‌بر ۲۱ هزار تن، مربوط به تولید پسته دامغان است. 

هاشمی با تأکید بر رفع مشکلات بخش کشاورزی، بیان کرد: سالانه بالغ بر سه تا پنج هزار تن پسته از استان‌ سمنان‌ به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاشت، داشت و برداشت‌ پسته در شهرستان دامغان برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.‌

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول