اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شناسایی عامل کلاهبرداری میلیاردی در سمنان

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کسر مبلغ یک میلیارد ریال از حساب وی، عامل کلاهبرداری شناسایی و در سمنان دستگیر شد.

شناسایی عامل کلاهبرداری میلیاردی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ محمدرضا فداییان، رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به دستگیری عامل کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در سمنان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کسر مبلغ یک میلیارد ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در اولویت کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی از بررسی دقیق و موشکافانه پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد و اضافه کرد: شاکی پرونده از طریق جست‌وجو در گوگل به صفحه‌ای جعلی که مشابه صفحه پرداخت بانک طراحی شده، دسترسی پیدا می‌کند و از این طریق مورد حمله فیشینگ قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان به اقدامات فنی و تخصصی لازم برای شناسایی و مسدودسازی صفحه مذکور اشاره کرد و گفت: سرانجام حساب مقصد کشف و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به مسدودسازی آن اقدام کرد و صاحب حساب به پلیس فتا احضار شد.

فداییان با بیان اینکه متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با مستندات ارائه شده، به جرم خود اعتراف و ضمن عودت مبلغ شاکی، پرونده به دادسرا ارسال شد، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی استفاده می‌کنند، بنابراین لازم است همه فعالان فضای سایبر نسبت به مطالعه و افزایش سواد رسانه‌ای خود اقدام کنند تا از مخاطرات این فضا در امان بمانند.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول