اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رزاق‌کریمی: آینده سینما از آن فیلم کوتاه است/ حاشیه‌ها نباید جریان فرهنگی جشنواره تهران را متوقف کند

مرتضی رزاق کریمی مستندساز و سینماگر باسابقه در حاشیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران یک جریان فرهنگی است که مسائل و مشکلات حاشیه‌ای نباید این جریان فرهنگی ریشه‌دار را متوقف کند و از مسیر خود دور کند.

رزاق‌کریمی: آینده سینما از آن فیلم کوتاه است/ حاشیه‌ها نباید جریان فرهنگی جشنواره تهران را متوقف کند

مرتضی رزاق کریمی، تهیه‌کننده، مدیر تولید و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این رویداد یکی از معتبرترین جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سینمایی است و نه تنها در ایران که در منطقه و جهان نیز جایگاه معتبری دارد و این موفقیت جشنواره حاصل تلاش فیلمسازان عزیزمان است.

وی افزود: امسال این جشنواره سی‌ونهمین دوره را می‌گذراند و افرادی که از دوره نخست این جشنواره حضور داشتند، امروز فیلمسازانی هستند که در این چهل و خرده‌ای سال کار کرده‌، فیلم ساخته‌اند و تعدادی از آنها افتخارات جهانی کسب کرده‌اند. بنابراین باید قدر این جشنواره را بدانیم که میراث چند نسل از فیلمسازان است البته دبیران و مدیران و برگزارکنندگانی هستند که در این راه زحمات زیادی کشیده‌اند و باید از آنها یاد کنیم؛ اگر آنها نبودند جشنواره به دوره حاضر نمی‌رسید. جشنواره فیلم کوتاه تهران یک جریان فرهنگی است که مسائل و مشکلات حاشیه‌ای نباید این جریان فرهنگی ریشه‌دار را متوقف کند و از مسیر خود دور کند.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «حس پنهان» با اشاره به آثار حاضر در جشنواره این دوره گفت: امسال هم تعدادی از فیلم‌های جشنواره را دیدم و اطلاعات آن‌ها را پیگیری کردم، جالب است از نسل‌های مختلف در این جشنواره حضور دارند و برخی از آن‌ها فیلم‌هایی هستند که قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و می‌توانند برای سینمای ایران مسیرهای تازه‌ای راباز کنند؛ این خاصیت فیلم کوتاه است. فیلم کوتاه می‌تواند برای سینمای بلند آینده‌ساز باشد و مسیرهای تازه‌ای باز کند. امسال هم در جشنواره فیلم‌هایی حضور دارند که به لحاظ بدیع بودن و ساختار، متفاوت است و برخی به لحاظ محتوا قابل تامل است و این قابلیت را دارند که چند بار دیده شوند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ژانر در فیلمسازی به ویژه فیلم کوتاه گفت: ژانر مسئله مهمی است که حتی می‌تواند برای سینمای داستانی بلند ما راهگشا باشد. خوب است که توجه به ژانر از فیلم کوتاه شروع شود و در سرنوشت سینما تاثیرگذار باشد. شاید دوره‌های گذشته در مورد ژانر غفلت شده اما اخیرا این غفلت به طور جدی مورد توجه واقع شده و این موضوع برای سینمای کوتاه و بلند ما بسیار مهم است. در سیاست‌های انجمن سینمای جوانان ایران هم بحث ژانر در تولیدات مورد توجه است و من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم. بدون ژانر سینمای ما ممکن است رشد مقطعی داشته باشد اما رشد فیلمسازی در ژانر می‌تواند قاعده‌مند و ضابطه‌مند باشد. برای فیلمسازان با استعداد در عرصه فیلم کوتاه آرزوی موفقیت می‌کنم؛ آینده سینما متعلق به فیلم کوتاه است و  فیلم کوتاه در همه شاخه‌ها می‌تواند پیشتاز باشد.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول