اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مجمع «داووس در صحرا» امروز در عربستان آغاز به کار کرد

مجمع«داووس در صحرا» که با هدف کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به نفت در دستورکار خاندان سعودی قرار گرفته، از امروز آغاز به کار کرد.

مجمع «داووس در صحرا» امروز در عربستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مجمع «داووس در صحرا» از امروز در عربستان آغاز به کار می‌کند. این نشست با هدف جذب سرمایه‌گذاری و کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به درآمدهای نفتی در دستورکار خاندان سعودی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد اختلاف پیش آمده بین آمریکا و عربستان بر سر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که به شدت واکنش کاخ سفید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت، باعث نشده تا مدیران وال استریت و تجار آمریکایی در این مجمع شرکت نکنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از تصمیم اوپک پلاس گفته بود که این مسئله برای عربستان عواقب خواهد داشت.

اجلاس داووس در صحرا در سال 2018 به خاطر قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی، در سفارت عربستان در ترکیه تحریم شد و در سال 2020 نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و البته این اجلاس نخستین بار در سال 2017 اجرایی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که 400 هیات از آمریکا این هفته به عربستان سفر کنند. در این اجلاس که به مدت 3 روز برگزار می‌شود مدیران عامل بانک جی پی مورگان، شرکت پیمکو وایس، اِستادزینسکی، و بی‌ان وای ملون حضور خواهند داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

در حالی قرار است 400 هیئت از آمریکا در مجمع داووس عربستان شرکت کنند که مدیر برگزار کننده این مجمع در روز دوشنبه، ۱۷ اکتبر که کشورش هیچ‌ مقام دولتی از آمریکا را برای حضور در این اجلاس دعوت نخواهد کرد.

به گزارش المیادین، این مقام سعودی با اشاره به بی میلی خاندان سعودی برای تبدیل کردن این اجلاس به یک رخداد سیاسی که هیچ‌ کدام از مقامات دولتی آمریکایی به اجلاس داووس در صحرا دعوت نخواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول