اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جبلی: می‌خواهیم رسانه ملی را به جایگاه واقعی خود برگردانیم

آئین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران صبح امروز با حضور رئیس رسانه ملی، وزیر آموزش و پرورش، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیر و تهیه کننده «مدرسه تلویزیونی ایران» و جمعی از معلمان و همسران شهدا و دانش آموزان در مرکز همایش‌هاى بین المللى صداوسیما برگزار شد.

جبلی: می‌خواهیم رسانه ملی را به جایگاه واقعی خود برگردانیم

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران صبح امروز با حضور رئیس رسانه ملی، وزیر آموزش و پرورش، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیر و تهیه کننده «مدرسه تلویزیونی ایران» و جمعی از معلمان و همسران شهدا و دانش آموزان در مرکز همایش‌هاى بین المللى صداوسیما برگزار شد.

پیمان جبلی در این مراسم گفت: تدریس من به ۳۱ سال پیش بازمی‌گردد که معلم درس عربی بودم. گاهی می‌بینم جوانی می آید و سفت مرا در آغوش می گیرد و می گوید من دانش آموز شما بودم. وقتی این ها را می شنوم بسیار لذت می برم. اگر من به درس عربی علاقمند شدم به دلیل معلم هنرمندی بود که به ما نقشی در تئاتر داد. مدرسه تلویزیونی ایران از همه ظرفیت‌های علمی و فناورانه و کسب تجربه از بهترین و باسابقه‌ترین معلم‌ها استفاده می‌کند. آقای عبدالعالی که این طرح را ارائه کرد، گفت برای این طرح 3 شبکه و مبلغی در حدود 200 یا 300 میلیارد پول نیاز است. خداراشکر می کنم در دوره جدید سازمان در خدمت او به عنوان مدیر شبکه آموزش هستیم، سقف آرزوها و اهداف عبدالعالی بسیار بالا است و ما باید بدویم تا به وی برسیم.

*رسانه ملی صحنه گفتگو و تریبون حل مسائل

رئیس رسانه ملی افزود: نمایندگان مجلس وزیر و همه دوستان ما تا دست به دست هم ندیم این کار انجام نمی شود. باید با دستگاه های تاثیرگذار مانند مجلس و دولت با همین عزم و اراده پای کار بیایند، درست است که بازه زمانی طول می کشد اما می‌خواهیم رسانه ملی را به جایگاه واقعی خود برگردانیم و به معنای واقعی مرجع مردم و صحنه گفتگو، کلاس آموزشی و تریبون حل مسائل باشد. همچنین از میزبانی دانش آموزان، خانواده معظم شهدا و المپیادی ها تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشید.

*تحقق عدالت آموزشی با مدرسه تلویزیونی ایران

محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی در آیین معرفی طرح تحول مدرسه تلویزیونی ایران ضمن خیرمقدم به مهمانان در این مراسم گفت: امسال بیست و یکمین سالگرد تاسیس و راه اندازی شبکه آموزش را پشت سر گذاشتیم و امروز هم آئین طرح تحول مدرسه تلویزیونی را گرامی می داریم.

معاون سیما با تشکر و قدردانی از حضور خانواده های معظم شهدا، استعدادهای درخشان و مدال آوران المپیادی و مسابقات ورزشی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با طرح تحول مدرسه تلویزیونی ایران عدالت آموزشی را بیش از پیش اجرا کنیم.

وی با اشاره به این که طرح تحول مدرسه تلویزیونی ایران  از اول مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است ،گفت: باید بدانیم مدرسه تلویزیونی یک مدرسه مجازی شبیه سازی شده نیست . در تلویزیون بعد سرگرمی و جذابیت لاجرم است . وقتی آموزش در قاب تلویزیون می آید باید با عنصر سرگرمی و جذابیت آمیخته شود تا مخاطبان و دانش آموزان عزیز با اشتیاق و انگیزه بیش تر ، مباحث یادگیری را دنبال کنند.

برمهانی خاطرنشان کرد : عنصر بازی و سرگرمی  در مدرسه تلویزیونی را خیلی جدی تر از مدارس دنبال می کنیم چرا که وقتی این حجم از مخاطبان به رسانه ملی سراریز  می شود و مخاطب افزایش پیدا می کند  شمار زیادی از دانش آموزان و خانواده ها استفاده خواهند کرد.

برمهانی تصریح کرد: دو توقع از دست اندرکاران و طراحان طرح تحولی مدرسه تلویزیونی دارم که با هم افزایی با بستر تلوبیون و فضای مجازی به سمت تعاملی شدن بیشتر پیش روند و همچنین دروس متوسطه دوم را هم به مدرسه تلویزیونی اضافه کنند که هر ۱۲ پایه را با هم در مدرسه تلویزیونی ایران داشته باشیم.

*رسانه ملی سازمان بزرگ تعلیم و تربیت ایران است

وزیر آموزش و پرورش نیز بیان کرد: شما می گویید این مدرسه تلویزیونی عدالت آموزشی را محقق می کند من می گویم هویت هم میسر می کند. قدمت برنامه های آموزشی بسیار است به خاطر دارم که سازمان ملل در رادیو ۴۰ سال پیش چنین کاری را انجام داد اما ما در کرونا تواناییمان بروز پیدا کرد و توانستیم محدودیت ها را تبدیل به فرصت کنیم. بچه های ما در زیست بوم دیگری قرار گرفتند و می توان با روش های جدید براساس نیازهای آنها اقدامی انجام دهیم. جامعه ما تشنه این کار است.

وی ادامه داد: در دوران سند تحول بنیادین نیز اشاره شده که صداوسیما این بسترها را فراهم کند. پیشتر رسانه ملی دانشگاه بود اما اکنون سازمان بزرگ تعلیم و تربیت ایران است، امیدوارم این طرح تداوم پیدا کند. از بچه‌های المپیادی می‌خواهم این شبکه را نگاه کنند و آنچه را که به ذهنشان می رسد، برای بهبود این شبکه پیشنهاد دهند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول