اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت روابط تجاری در دستور کار قرقیزستان و آمریکا

نخست وزیر قرقیزستان با «فیلیپ دی لئون» ریاست هیأت تجاری قرقیزستان و آمریکا در بیشکک دیدار و در مورد تقویت روابط تجاری میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

تقویت روابط تجاری در دستور کار قرقیزستان و  آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان با «فیلیپ دی لئون» ریاست هیأت تجاری قرقیزستان و آمریکا در بیشکک دیدار کرد.

در این دیدار اقداماتی برای تقویت بیشتر گفت‌وگوهای تجاری بین قرقیزستان و ایالات متحده آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار نخست وزیر ضمن خوشامد گویی خاطرنشان کرد: در سفری کاری به آمریکا در سال جاری از نمایندگان بازرگانان آمریکایی برای سفری مطالعاتی به قرقیزستان دعوت کردم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در طول این ماموریت، نمایندگان شرکت‌های آمریکایی فرصت بررسی دقیق‌تر را برای تجارت و سرمایه‌گذاری قرقیزستان داشته باشند و با برقراری دیدارهای دوجانبه سودمند با محافل تجاری این کشور فرصت را غنیمت شمرده و مطالعات خود را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: قرقیزستان همیشه برای سرمایه گذاری آماده است. اکنون کابینه وزیران سیاستی را برای ایجاد راحت‌ترین شرایط برای تجارت دنبال می‌کند.

جباراف با اشاره به اینکه یک چارچوب قانونی لیبرال در کشور در خصوص حمایت از حقوق سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است، افزود: «سادیر جباراف»  رئیس جمهور قرقیزستان قانون صنایع خلاق را امضا کرد و قرقیزستان اولین کشور در این زمینه شد.

لئون نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که هدف اصلی ایجاد این سازمان توسعه روابط تجاری بین دو کشور است.

وی گفت: ما آماده حمایت از ابتکارات با هدف تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور هستیم.

همچنین «آی بیک مولدوقاضیف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز با  هیئت تجاری ایالات متحده دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد امکان همکاری متقابل و گسترش تولید در قرقیزستان گفت‌وگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با ابراز علاقه بیشکک به ایجاد روابط تجاری و اقتصادی با ایالات متحده، همکاری‌های متقابل در زمینه دیپلماسی اقتصادی را مورد توجه قرار داد.

هیأت تجار آمریکایی گفتند که آماده همکاری با شرکای قرقیزستان در پروژه‌های پرداخت‌های غیرنقدی، منابع انرژی تجدیدپذیر و فناوری‌های صرفه جویی در آب و کشاورزی هستند.

خاطر نشان می‌شود که هیئت کارآفرینان ایالات متحده توسط متخصصانی از شرکت‌هایی مانند جنرال الکتریک، ویزا، کوکاکولا، والمونت، مدترونیک، بوروسان و دیگران نمایندگی می‌شود.

شورای تجاری ایالات متحده و قرقیزستان یک ساختار غیرانتفاعی، یک انجمن تجاری خصوصی و مستقل است. هدف آن ارتقاء روابط تجاری و سرمایه گذاری بین ایالات متحده و قرقیزستان است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول