به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه حرکت از «دولت الکترونیک» به سمت «دولت هوشمند» اظهار داشت: زیربنای دولت هوشمند، آسان کردن دسترسی مردم به خدمات دولت است، در این راستا سعی شد با تدوین بند «و» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حرکت به سمت «دولت هوشمند» شتاب بگیرد.
نماینده مردم شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان تفکیک وظایف بین سازمانهای متولی و شناسایی خدمات توسط سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: در این راستا یک هزار و 500 خدمت و 6 هزار زیر خدمت شناسایی شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شد، تدوین استانداردهای فنی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام پذیرد و آماده کردن اجزاء دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن سامانهها و ایجاد پنجره واحد دستگاهی توسط هر یک از 153 سازمان صورت گیرد و در نهایت همه خدمات دولت در قالب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir به مردم ارائه میشود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارزیابی چگونگی اتصال دستگاههای اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: هم اکنون 98 دستگاه از مجموع 153 دستگاه متصل شدهاند البته کیفیت اتصال همه این دستگاهها یکسان نیست و به لحاظ عمق اتصال، سهولت احراز هویت و تعداد خدمات متفاوت است، ولی در مجموع پیشرفت پروژه 60 درصد است.
طاهری با اشاره به مقاومت تعدادی از دستگاههای اجرایی، برخی از دلایل این مقاومت را در تعارض منافع و عدم تمایل به شفافیت، عدم سواد رسانه ای مدیر دستگاه، پیچیدگی و آماده نبودن زیرساختهای فرایندی سازمان، مقاومتهای سنتی به دلیل کم شدن امضاهای طلایی و کم شدن اثر نیروی انسانی برشمرد و ادامه داد: پس از انجام بررسیهای نهایی، دستگاههایی که تا کنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشدهاند ظرف مدت یک ماه آینده به رسانهها اعلام خواهند شد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس استانداردهای جهانی تا زمانی که 75 درصد از خدمات سازمان الکترونیکی نشود مردم حس رضایت از الکترونیکی شدن خدمات آن سازمان نخواهند داشت با این حساب فقط 10 درصد از سازمان های کشور به ارائه خدمات الکترونیکی با معیار بالای حد استاندارد (75 درصد) میپردازند.
انتهای پیام/73005