اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیشرفت 60 درصدی پنجره ملی خدمات دولت/اسامی دستگاه‌های غیرمتصل رسانه‌ای می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با درصد پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: در مجموع پیشرفت این پروژه 60 درصد است.

پیشرفت 60 درصدی پنجره ملی خدمات دولت/اسامی دستگاه‌های غیرمتصل رسانه‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه حرکت از «دولت الکترونیک» به سمت «دولت هوشمند» اظهار داشت: زیربنای دولت هوشمند، آسان کردن دسترسی مردم به خدمات دولت است، در این راستا سعی شد با تدوین بند «و» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حرکت به سمت «دولت هوشمند» شتاب بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان تفکیک وظایف بین سازمان‌های متولی و شناسایی خدمات توسط سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: در این راستا یک هزار و 500 خدمت و  6 هزار زیر خدمت شناسایی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شد، تدوین استانداردهای فنی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام پذیرد و آماده کردن اجزاء دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن سامانه‌ها و ایجاد پنجره واحد دستگاهی توسط هر یک از 153 سازمان صورت گیرد و در نهایت همه خدمات دولت در قالب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir به مردم ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارزیابی چگونگی اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: هم اکنون 98 دستگاه از مجموع 153 دستگاه متصل شده‌اند البته کیفیت اتصال همه این دستگاه‌ها یکسان نیست و به لحاظ عمق اتصال، سهولت احراز هویت و تعداد خدمات متفاوت است، ولی در مجموع پیشرفت پروژه 60 درصد است.

طاهری با اشاره به مقاومت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، برخی از دلایل این مقاومت را در تعارض منافع و عدم تمایل به شفافیت، عدم سواد رسانه ای مدیر دستگاه، پیچیدگی و آماده نبودن زیرساخت‌های فرایندی سازمان، مقاومت‌های سنتی به دلیل کم شدن امضاهای طلایی و کم شدن اثر نیروی انسانی برشمرد و ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های نهایی، دستگاه‌هایی که تا کنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده‌اند ظرف مدت یک ماه آینده به رسانه‌ها اعلام خواهند شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس استانداردهای جهانی تا زمانی که 75 درصد از خدمات سازمان الکترونیکی نشود مردم حس رضایت از الکترونیکی شدن خدمات آن سازمان نخواهند داشت با این حساب فقط 10 درصد از سازمان های کشور به ارائه خدمات الکترونیکی با معیار بالای حد استاندارد (75 درصد) می‌پردازند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول