اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کنگره شهدا ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم را تبیین کند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای اینکه نسل امروز بداند وارث چه ارزش‌های متعالی است، کنگره ملی شهدای استان قم عظمت و ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم همچون مقاومت، مجاهدت، ایستادگی و بصیرت را به صورت برجسته تبیین کند.

کنگره شهدا ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم را تبیین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه سه‌شنبه در جمع مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم، با تقدیر و تشکر از برنامه‌‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده و موثر ستاد کنگره ملی شهدای استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در ایام سالروز ورود حضرت معصومه (س) قرار داریم و همه ما مدیون این بانوی بزرگ و مهاجرت ایشان به قم هستیم.

وی با بیان اینکه پس از مهاجرت امام رضا (ع) به ایران، یکی از نقاط برجسته و پرفروغ مهاجرت‌ها حضور حضرت معصومه (س) در ایران است، افزود: این مهاجرت مکمل و تمام کننده اهداف و پیام‌های درخشان انوار امام رضا (ع) در ایران بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در کنار وجود مبارک بانوی کرامت در قم و حضور علما و حوزه علمیه قم، مردم این استان نیز از اجر و قرب بسیاری برخوردارند و ما در قدم اول بایستی قدردان این مردم پای‌کار، حاضر در میدان و کنش‌گران صحنه‌های سیاسی و اجتماعی باشیم.

 

وی ابراز کرد: در کنگره شهدا، عظمت مردم شریف قم و ویژگی‌های فرهنگ مردم قم همچون مقاومت، مجاهدت، ایستادگی، بصیرت و هوشمندی در وقایع، بایستی برجسته نشان داده شود تا نسل امروز بداند وارث چه ارزش‌های متعالی است.

عضو شورای نگهبان ادامه داد: امسال در یک‌صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم و شصتمین سالگرد نهضت اسلامی امام راحل است و در کنگره شهدا سعی شود این دو پدیده نیز نشان داده شود.

وی بیان کرد: شهدای گرانقدر ما یک نقطه برجسته در امتداد نهضت و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستند؛ حتما به همه شهدا یعنی شهدای نهضت و قبل از آن، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت توجه ویژه‌ای شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های وارد شده توسط دشمنان به نسل جوان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به حرکات دشمنان شاهد هستیم که گروه‌هایی در نسل جوان پیدا شدند که در مبانی اصلی انقلاب سوال و تردید دارند؛ لذا عرضه فرهنگ و سبک زندگانی شهدا باید به گونه‌ای باشد که جهاد تبیین را به سمت پاسخ به سوالات عمیق جوانان سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر وظایف کنگره ملی شهدا این است که از هر فرصتی برای تبیین مبانی و پایه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهره بگیرد.

 

همچنین سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا موحد دبیرکل کنگره ملی شهدای قم و فرمانده سپاه استان، در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از مجموع عملکرد و اقدامات ستاد کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان پرداخت.

انتهای پیام/78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول