اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس‌من| پاسخ به نگرانی‌های داوطلبان کنکور برای اجرای مصوبه جدید

برخی کاربران سامانه فارس‌من درباره اجرای مصوبه جدید کنکور نگرانی‌هایی داشته و خواستار لغو این مصوبه شدند، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: خیال داوطلبان راحت باشد با اجرای مصوبه جدید استرس داوطلبان کمتر می‌شود.

فارس‌من| پاسخ به نگرانی‌های داوطلبان کنکور برای اجرای مصوبه جدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تقریبا همه بخصوص کنکوری‌ها می‌دانند که قصه پر پیچ و خم و طولانی مصوبه جدید کنکور از جلسه ٨۶٣ شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد، همان‌جا که سهم ۴۰ درصدی کنکور و ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه مصوب شد، در این جلسه همچنین اعلام شد که این روند به صورت تدریجی از سال ١۴٠٢ تا ١۴٠۵ اجرایی می‌شود و از این به بعد آزمون سراسری دوبار در سال و با اعتبار دو ساله برگزار خواهد شد، همچنین براساس این مصوبه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و به بخش سوابق تحصیلی منتقل می شود.

اعلام عمومی این مصوبه مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری را در پی داشت، حتی برخی نمایندگان مجلس نیز نسبت به این مصوبه واکنش‌هایی نشان دادند، کنکوری‌ها که همه واکنشی در حد برداشت خود داشتند به طوریکه موافقان خوشحال و مخالفان ناراحت شدند.

برخی کاربران سامانه فارس من نیز با ثبت پویشی در این سامانه خواستار لغو این مصوبه شدند.

سردبیر این پویش دلیل خود برای این خواسته را بروز مافیای نمره در مدارس اعلام کرد و گفت: با افزایش سهم معدل در ورود دانش آموزان به دانشگاه، مافیای نمره شکل می‌گیرد و در حق افرادی که در مناطق محروم تحصیل می‌کنند، ناعدالتی می‌شود.

* خیال داوطلبان از اجرای مصوبه جدید کنکور راحت باشد

دلایل کاربران سامانه فارس من در مخالفت با این مصوبه را با سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح کردیم.

عاملی در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای مصوبه جدید کنکور در حق مناطق محروم ناعدالتی می‌شود یا خیر، گفت: اتفاقا این مصوبه قرار است برای ایجاد عدالت آموزشی بیشتر بین داوطلبان اجرا شود به طوریکه با اجرای این مصوبه داوطلبانی که در مناطق روستایی و محروم زندگی می‌کنند نیز می‌توانند به شکل یکسان با افراد ساکن در شهرهای بزرگ برای ورود به دانشگاه رقابت کنند.
وی افزود: سه دهک بالای جامعه دارای ۸۷ درصد معدل پایین و ۸۴ درصد کسب رتبه زیر ۳ هزار هستند که این مسأله نشان می‌دهد تاثیر معدل در کنکور به نفع قشر کم برخوردارتر است.

عاملی در پاسخ به داوطلبان کنکور که نگران اجرای مصوبه جدید هستند، اظهار داشت: خیال داوطلبان راحت باشد چرا که با اجرای مصوبه جدید، کنکور سراسری دو بار در سال برگزار می‌شود و این مسأله سبب کاهش استرس و اضطراب داوطلبان کنکور خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول