اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: باید سیاست خود را در قبال تسلیحات اتمی کره شمالی تغییر دهیم

وزیر دفاع کره جنوبی گفت که این کشور باید سیاست خود را در مورد تسلیحات اتمی کره شمالی تغییر دهد.

سئول: باید سیاست خود را  در قبال تسلیحات اتمی کره شمالی  تغییر دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه گفت که این کشور باید سیاست خود در مورد تسلیحات اتمی کره شمالی را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»  «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی گفت که سئول باید سیاست خود در مورد تسلیحات اتمی کره شمالی را از محدود کردن توسعه آنها به سمت جلوگیری از استفاده از آنها تغییر دهد. وی این اظهارات را در جلسه کمیته واکنش ویژه در مورد بحران اتمی کره شمالی بیان کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی گفت که واکنش‌ها تاکنون بر ممانعت از انجام آزمایش‌های اتمی پیونگ یانگ یا محدود کردن تلاش‌های اتمی این کشور متمرکز بوده است.

وی گفت که اکنون زمان تغییر راهبردها فرا رسیده است  و سئول باید توانایی اجرایی بازدارندگی گسترده را ارتقا دهد.

در تحولی دیگر ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی روز چهارشنبه هشدار دادند که آزمایش محتمل اتمی کره شمالی با پاسخ قوی بی‌سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» معاونان وزرای خارجه این سه کشورپس از مذاکرات در «توکیو» گفتند که بازدارندگی خود را در منطقه افزایش خواهند داد.

«چو هیون دونگ» معاون وزارت خارجه کره جنوبی گفت: «توافق کردیم که همکاری‌ها را بیشتر تقویت کنیم تا کره شمالی فورا فعالیت‌های غیرقانونی خود را متوقف کند و به مذاکرات خلع سلاح اتمی بازگردد.»

وی افزود: «سه کشور بر لزوم پاسخ قوی در صورت انجام هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی توافق کردند.»

«تاکئو موری» معاون وزارت امور خارجه ژاپن نیز گفت:«تشدید فعالیت‌های اتمی و موشکی کره شمالی یک چالش آشکار و جدی برای جامعه بین‌المللی است.»

وی گفت: «ما توافق کردیم که بازدارندگی را در منطقه خود با هدف خلع سلاح اتمی کره شمالی افزایش دهیم.»

معاون وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه با هشدار به کره شمالی درباره تشدید اقدامات تحریک‌آمیز ادعا کرد، ایالات متحده از قابلیت‌های نظامی خود از جمله توان موشکی و اتمی برای دفاع از ژاپن و کره جنوبی استفاده کامل خواهد کرد.

«وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که شلیک‌های مکرر موشک‌های ‌بالستیک و توپخانه کره شمالی در روزهای اخیر اقدام نظامی تحریک آمیز بوده است. شرمن در گفت‌وگو با «چو هیونگدونگ» از معاونان وزارت خارجه کره جنوبی در «توکیو» گفت: «این اقدام‌ها عمیقا غیرمسئولانه، خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است.»

 

شرمن گفت، کره شمالی باید درک کند که تعهد ایالات متحده به امنیت کره جنوبی و ژاپن «آهنین» است.

وی گفت که آمریکا از طیف کامل توانایی‌های دفاعی خود برای دفاع از متحدانش از جمله قابلیت‌های دفاع اتمی و موشک‌های متعارف استفاده خواهد کرد.

ماه گذشته، «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی، این کشور را یک قدرت اتمی خواند. کیم سه بار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق  آمریکا دیدار کرد اما این دیدار‌ها به توافق منجر نشد.

کره شمالی به طور مرتب مخالفت خود را با حضور نظامی کشورهای غربی در منطقه و برگزاری رزمایش‌های مختلف ابراز کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، اعلام کرد ه که  شلیک موشک‌های  چند روز اخیر، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های آمریکا در منطقه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول