اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: ایتالیا مانع شرکت ما در کنفرانس عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی شد

روسیه شدیدا از ایتالیا به خاطر جلوگیری کردن از شرکتش در یک کنفرانس مبارزه با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی در شهر رُم انتقاد کرد.

روسیه: ایتالیا مانع شرکت ما در کنفرانس عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، ایتالیا دعوتنامه هیات روسیه که برای شرکت در نشست «گروه کارشناسان عملیاتی ابتکار عمل مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» عازم شهر رُم بود را پس گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، زاخارووا با اشاره به سابقه طولانی مدت مسکو در مبارزه با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی، تاکید کرد که روسیه از اعضای اصلی این نشست بوده است.

زاخارووا تاکید کرد: «ما این اقدام رُم را غیردوستانه می‌دانیم. این حمله تحریک‌آمیز دیگری علیه روسیه است. ایتالیا با معلق کردن شرکت کارشناسان ما در این رویداد، به شکلی آشکار اختیارات آن را نقض کرد، کاملا اعتبار آن را تضعیف کرد و بر عدم تمایلش برای اجرای بی طرف و شرافتمندانه وظایف ریاستی و سازماندهی رویدادهای چندجانبه صحه گذاشت.»

این سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد، تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه غیرقابل قبول و مخرب هستند و نشان می‌دهند که آمریکا و ناتو به دنبال ربودن این ابتکارعمل‌ امنیتی در حوزه اشاعه تسلیحات و تلاش‌ جهانی برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات کشتار جمعی  هستند.

زاخارووا تصریح کرد، روسیه از هر گونه تفاهم و توافق احتمالی میان کشورهای شرکت‌کننده در نشست شهر رُم حذر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه غرب را متهم به سیاسی کاری در قبال ابتکار عمل امنیت در حوزه اشاعه تسلیحات کشتار جمعی کرده و گفت، این رویکرد مشروعیت همه فعالیت‌ها در چارچوب آن را زیر سوال می‌برد.

او تاکید کرد: «ما همزمان بر تداوم تعهد فدراسیون روسیه به آرمان عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و آمادگی آن برای مشارکت در حصول اهداف مرتبط با آن با همکاری با شرکای دارای علاقمندی واقعی به این امر تاکید می‌کنیم.»

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول