اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

امارات، بحرین، لبنان و حماس حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند

وزارتخانه‌های خارجه امارات، بحرین، لبنان و جنبش حماس در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) که به شهادت ۱۵ نفر منجر شد، محکوم کردند.

امارات، بحرین، لبنان و حماس حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، با جمهوری اسلامی ایران و ملت آن ابراز همدردی کرد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود آورده است: «دولت امارات بشدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم و مخالفت دائمی خود با تمامی اشکال خشونت و تروریسم که هدف از آن بر هم زدن امنیت و ثبات است و با ارزش‌ها و اصول انسانی منافات دارد، اعلام می‌کند».

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، وزارت خارجه امارات همچنین اعلام کرد که این کشور ضمن عرض تسلیت، همدردی خود با جمهوری اسلامی ایران ، ملت همسایه آن و خانواده‌های قربانیان این جنایت فجیع اعلام می‌کند و برای مجروحان این حادثه نیز آرزوی شفای عاجل دارد.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در شاهچراغ را محکوم و تأکید کرد: «این حادثه تروریستی با تمامی ارزش‌ها و اصول دینی، اخلاقی و انسانی منافات دارد».

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، وزارت خارجه این کشور همچنین ضمن عرض تسلیت، همدردی خود با خانواده‌های قربانیان را اعلام و برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه بحرین همچنین بر مخالفت خود با تمامی اشکال افراطی‌گری، خشونت و تروریسم تأکید کرد.

لبنان خواستار مجازات عاملان این جنایت شد

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، خواستار محاکمه و مجازات عاملان این عملیات جنایتکارانه و مردود شد.

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان (NNA)، در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه لبنان ضمن عرض تسلیت، همدری صمیمانه خود با دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام و برای زخمی‌ها نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

ابراز همدردی حماس با جمهوری اسلامی ایران

جنبش حماس نیز حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ را بشدت محکوم کرد.

طبق گزارش وبگاه خبری «شهاب نیوز»، حماس همچنین این حادثه را به رهبری جمهوری اسلامی ایران و ملت آن و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی‌های این حادثه نیز از خداوند متعال شفای عاجل مسئلت کرد.

غروب روز چهارشنبه (پنجم آبان) یک فرد مسلح تکفیری با ورود به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر هم زخمی شدند که یک زن و دو کودک جزو قربانیان این اقدام تروریستی هستند.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول