اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عبداللطیف رشید: تشکیل دولت عراق گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌هاست

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به شرایط کنونی موجود در کشورش، تشکیل دولت جدید را گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌ها دانست.

عبداللطیف رشید: تشکیل دولت عراق گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌هاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبد اللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق امروز (جمعه، ۲۸ اکتبر) ضمن تاکید بر لزوم تقویت وحدت ملی در عراق، خاطرنشان کرد که تشکیل دولت جدید گامی اساسی در جهت عبور از بحران است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، عبداللطیف رشید امروز در کاخ السلام بغداد میزبان «خضیر الخزاعی» رئیس دفتر سیاسی حزب حامیان اسلام در عراق بوده و الخزاعی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور عراق و آغاز این مسئولیت را به وی تبریک گفته است.

رشید نیز ضمن قدردانی از الخزاعی و با تاکید بر اینکه «تشکیل دولت جدید گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌ها است»، بر لزوم «کسب حمایت برای برآورده‌کردن خواسته‌ها و مطالبات مرم عراق» تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق در ادامه گفت: «وضعیت کنونی مستلزم تقویت وحدت ملی، غلبه بر مشکلات و تلاش برای برقراری ثبات در کشور و حفظ امنیت شهروندان است».

روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۷ اکتبر) نمایندگان پارلمان عراق در جلسه‌‌ای به دولت «محمد شیاع السودانی» رأی اعتماد دادند. در این جلسه «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، «جنین پلاسخارت» رئیس هیأت سازمان ملل در عراق، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و دیگر مسئولان عالی‌رتبه عراق حضور داشتند.

علاوه بر یران کشورهای عربی، هیأت‌های اعزامی سازمان ملل متحد در بغداد و دولت‌های آمریکا،  آلمان و انگلیس نیز در پیام‌هایی از اعطای رأی اعتماد به دولت «محمد شیاع السودانی» استقبال کرده و تشکیل دولت جدید را به وی تبریک گفتند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول