اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برای نخستین‌ بار ترکمنستان خواستارافزایش ساعات کاری گمرک سرخس شد/ افزایش ۱۳ درصدی صادرات از ابتدای سال

سرپرست اداره کل گمرک سرخس گفت: برای نخستین بار پس از بازگشایی مرز سرخس با ترکمنستان و از ۲۵ سال گذشته تاکنون، ترکمنستان برای توسعه تبادلات تجاری درخواست افزایش ساعات کاری گمرک مرزی را داده است.

برای نخستین‌ بار ترکمنستان خواستارافزایش ساعات کاری گمرک سرخس شد/ افزایش ۱۳ درصدی صادرات از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز سرپرست اداره کل گمرک سرخس اظهار کرد: برای نخستین بار پس از بازگشایی مرز سرخس با ترکمنستان و از ۲۵ سال گذشته تاکنون، ترکمنستان برای توسعه تبادلات تجاری درخواست افزایش ساعات کاری گمرک مرزی را داده است.

علی اکبر کیانی علی‌آباد افزود: علاوه بر این درخواست تبادلات تجاری از مرز نیز داده شده است که همه به عنوان اتفاقات مهم روی داده طی چند ماه گذشته در این مرز بین‌المللی است.

وی گفت: اکنون فعالیت گمرک مرز سرخس از ساعت هفت صبح تا ۱۴:۳۰ می باشد که طرف ترکمنستانی درخواست داده ساعت کاری از هفت صبح تا ۱۷ افزایش یابد.

سرپرست اداره کل گمرک سرخس اضافه کرد: در پی توافقات دوجانبه و تسهیل ترددها از ابتدای شهریور ماه، ترددهای زمینی طی یک ماه گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

کیانی افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا از گذرگاه های ریلی و جاده ای مرز سرخس با ترکمنستان طی هفت ماه گذشته به مرز ۱.۵ میلیون تن رسید که از این میان صادرات و ترانزیت به ترتیب ۱۳ و ۶۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول