اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشجویان: مماشات روسای دانشگاه‌ها با اغتشاشگران کی به پایان می‌رسد؟/آرامش دانشگاهمان را برگردانید

جمعی از دانشجویان در پی حوادث اخیر در محیط‌های دانشگاهی، خواستار پایان مماشات روسای دانشگاه‌ها با اغتشاشگران و بازگرداندن آرامش به دانشگاه‌ها شدند.

دانشجویان: مماشات روسای دانشگاه‌ها با اغتشاشگران کی به پایان می‌رسد؟/آرامش دانشگاهمان را برگردانید

 گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ جمعی از دانشجویان در پی حوادث اخیر در محیط‌های دانشگاهی، خواستار پایان مماشات روسای دانشگاه‌ها با اغتشاشگران و بازگرداندن آرامش به دانشگاه‌ها شدند.

* هنجار شکنی در شان دانشجو و دانشگاه نیست

زهرا خوش بیان دانشجوی رشته علوم ارتباطات در پی حوادث اخیر و اغتشاشات در دانشگاه ها می‌گوید: روسای دانشگاه‌ها در برخورد با دانشجویان اغتشاشگر خیلی دارند کوتاه می‌آیند، همان اول باید فضایی برای گفت‌وگو را مهیا می‌کردند، محیطی که دانشجوهای معترض در آن حرف بزنند، به گونه‌ای که فضای دانشگاه دستخوش ناآرامی نشود. در این صورت صف افراد مغرض با افرادی که سوال و مسئله دارند، جدا می‌شد و کار به اینجا نمی‌کشید، الان هم باید زودتر مباحث جمع شود، دانشگاه نیازمند آرامش است.

خوش بیان با تاکید بر اینکه هنجار شکنی در شان دانشجو و دانشگاه نیست، می‌افزاید: باید توجه داشته باشیم که تعدادی از افرادی که این روزها در دانشگاه‌ها اغتشاش ایجاد می‌کنند، دانشجو نیستند، دشمن از علم و جایگاه علمی ایران می‌ترسد و دسیسه اخیرش جنجال و اغتشاش در دانشگاه است.

خوشبیان با تاکید به برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه‌ها می‌گوید: ماهیت فعالیت‌های دانشگاهی آرامش است و ما خواستار برقراری آن در دانشگاه هستیم، روسای دانشگاه‌ها تا به حال هرچه مماشات کردند، کافی است، الان باید فضای آرامش دانشگاه را در آن برقرار کنند.

روسای دانشگاه موظف به اجرای قانون هستند، کار به جایی رسیده که تعدادی از دانشجونماها در صحن دانشگاه به مقدسات توهین می‌کنند و نظم و شان دانشگاه را حفظ نمی‌کنند، کجای دنیا در برابر چنین اقداماتی سکوت می‌کنند؟

 

ناهید محمدی دانشجوی دیگری است که در رشته علوم سیاسی یکی از دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کند، وی با تاکید بر اینکه اعتراض با اغتشاش و برهم زدن آرامش دانشگاه متفاوت است، می‌گوید: دانشگاه قانون دارد و روسای دانشگاه موظف به اجرای آن هستند، کار به جایی رسیده که تعدادی از دانشجونماها در صحن دانشگاه به مقدسات توهین می‌کنند و نظم و شان دانشگاه را حفظ نمی‌کنند، کجای دنیا در برابر چنین اقداماتی سکوت می‌کنند؟

محمدی می‌افزاید: کمیته انضباطی باید در این اتفاقات به طور جدی وارد می‌شد. ضرب و شتم یک خانم چادری آن هم در دانشگاه‌های ایران نباید بی پاسخ بماند.

لعیا بهشتی دانشجوی رشته ارتباطات اما تاکید می‌کند که شان دانشگاه و دانشجو باید حفظ شود، دانشجوها باید حرف‌های خود را در محیطی آرام و بی چالش مطرح کنند، اما آنها اجازه برهم زدن آرامش دانشگاه را ندارند و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی باید با آنها برخورد جدی شود، ماهیت عملکرد دانشگاه آرامش است، چیزی که این روزها با مماشات روسا و اساتید دانشگاه با اغتشاشگران از بین رفته است.

فاطمه اصلان بیک دانشجوی رشته ارتباطات هم تاکید می‌کند که طی روزهای اخیر شان دانشگاه زیر سوال رفته و مسوولان باید زودتر آرامش را به دانشگاه برگردانند.

روسا و اساتید باید مباحث روز را برای دانشجوها تبیین می‌کردند، دانشجوها باید در شرایطی که دانشگاه برایشان ایجاد می‌کرد، بدون واهمه و قبل از اینکه دشمنان با خبرهای دروغشان ذهن دانشجوها را درگیر کنند، سوالاتشان را مطرح و پاسخ مناسب دریافت می‌کردند.

 

این دانشجو تاکید می‌کند که روسا و اساتید باید مباحث روز را برای دانشجوها تبیین می‌کردند، دانشجوها باید در شرایطی که دانشگاه برایشان ایجاد می‌کرد، بدون واهمه و قبل از اینکه دشمنان با خبرهای دروغشان ذهن دانشجوها را درگیر کنند، سوالاتشان را مطرح و پاسخ مناسب دریافت می‌کردند.

 

وی می‌افزاید: دانشگاه نیازمند آرامش است، هنوز تعدادی از دانشجوهای ترم اول با توجه به شرایط این روزها وارد دانشگاه نشدند و به رغم اینکه ذوق قبولی در دانشگاه دارند، اما نتوانسته‌اند، محیط دانشگاه را درک کنند و اتفاقات این روزها ظلم به آنهاست و باید هر چه زودتر تمام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول