اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نبرد هوایی «بیرقدار» و «آکینجی» با کامیکازه‌های روسیه

مدیرعامل شرکت سازنده پهپاد «بیرقدار» مدعی شده که پهپادهای جنگی ترکیه با تجهیز به موشک‌های هوا به هوا با پهپادهای کامیکازه روسیه مقابله می‌کنند.

نبرد هوایی «بیرقدار» و «آکینجی» با  کامیکازه‌های روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت سازنده پهپاد «بیرقدار» گفته است پهپادهای جنگی ترکیه به زودی قادرند با پهپادهای «کامیکازه» روسیه در اوکراین مقابله کنند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» مدیر عامل شرکت «بایکار» سازنده پهپاد بیرقدار روز یکشنبه در  نمایشگاه دفاعی در «استانبول» به خبرگزاری «دی‌پی‌ای» آلمان  گفت: به زودی بیرقدار تی بی-۲ و پهپاد "آکینجی"  موشک‌های هوا به هوا مجهز خواهند شد و نه تنها با هواپیماهای بدون سرنشین، بلکه با سایر هواپیماهای دشمن درگیر می‌شوند. ما در حال انجام آزمایش‌های خود هستیم.»

در جریان برگزاری نمایشگاه دفاعی ترکیه، قراردادی بین شرکت دفاعی «روکتسان» ترکیه، سازنده انواع موشک و شرکت بایکار برای تجهیز پهپادهای این شرکت به موشک‌های هوا به هوا امضا شد.

مدیر عامل شرکت بایکار گفت: «در هر صورت، باید با اقدامات متقابل خود آماده باشید. ما کاملا از اوکراین برای دفاع از حاکمیت آنها حمایت می‌کنیم.»

 

اوکراین در حال حاضر سعی دارد پهپادهای کامیکازه مورد استفاده روسیه را با جنگنده‌های خود رهگیری کند، اما استفاده از پهپادها راه حلی مقرون به صرفه برای آنها خواهد بود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به یک فاجعه بزرگ در صورتی که موج حملات کامیکازه روسیه به تاسیسات انرژی تا زمستان ادامه یابد، هشدار داده است.

مدیر عامل شرکت بایکار مدعی شده  که اوکراین اولین کشور جهان است که از پهپاد بیرقدار تی بی-۲ در یک ماموریت دریایی استفاده کرده است.

دیلی صباح  در گزارش خود مدعی شد که این پهپاد در ابتدا از قطعات ساخت آمریکا، کانادا و اروپا، از جمله آلمان استفاده می‌کرد و برخی قانونگذاران آمریکایی از دولت ایالات متحده خواستند تا انتقال فناوری به بایکار محدود شود. به دنبال این مشکل، این شرکت بلافاصله قطعات وارداتی را با قطعات تولید داخل جایگزین کرد. این شرکت اعلام کرده که امروزه ۹۳ درصد از قطعات بیرقدار تی بی-۲ در ترکیه ساخته می‌شود.

این در حالی است که موج حملات پهپادی روسیه به اوکراین مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته و گفته می‌شود روسیه با این پهپادها قصد از بین بردن پدافند هوایی اوکراین را دارد(جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول