اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حربه دفاعی جدید ژاپن؛ ساخت موشک‌‌های پرسرعت با برد بالای 1000 کیلومتر

منابع ژاپنی گفتند که توکیو در حال بررسی افزایش برد یک موشک پرسرعت جدید ساخت خود برای دفاع بهتر از جزایر دور افتاده ژاپن است.

حربه دفاعی جدید ژاپن؛ ساخت موشک‌‌های پرسرعت با برد بالای 1000 کیلومتر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع ژاپنی روز یکشنبه گفتند که توکیو در حال بررسی افزایش برد یک موشک پرسرعت جدید ساخت خود برای دفاع بهتر از جزایر دورافتاده ژاپن است.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن برای دفاع بهتر از جزایر دورافتاده از جمله «سنکاکو» قصد دارد برد موشک جدید خود را به بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش دهد.  جزیره سنکاکو مدت‌هاست که منبع تنش بین توکیو و پکن بوده‌ است.

به گفته این منابع، ارتقای پیش بینی شده موشک دوربرد، مناطق ساحلی چین و کره شمالی را در محدوده برد خود قرار می‌دهد. این اقدام ژاپن در بحبوحه تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی و قاطعیت نظامی چین صورت می‌گیرد.

موشکی که ژاپن امیدوار است آن‌ را توسعه دهد ویژگی‌هایی دارد که رهگیری آن را دشوار می‌کند. ژاپن همچنین در تلاش است موشک‌های هدایت شونده تولید کند که از زمین، دریا و هوا اهداف دشمن از جمله کشتی‌های جنگی را هدف قرار دهند.

به گفته مقامات دولتی، ژاپن در حال بررسی خرید موشک‌های کروز «تام هاوک» ساخت ایالات متحده است که بردی تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارند.

مقامات این کشور برنامه دارند در سال ۲۰۲۴ یک یگان فرماندهی واحد را برای ارتش ژاپن با هدف هماهنگی بهتر بین نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و تسریع تعاملات اضطراری با ارتش آمریکا ایجاد کنند.

دولت ژاپن همچنین سمت رئیس این فرماندهی مشترک را که در سلسله مراتب فرماندهی، جایگاهش پایین‌تر از رئیس ستاد مشترک ارتش ژاپن است تایید خواهد کرد.

ژاپن بعد از انجام اصلاحاتی قصد ایجاد یک سیستم واکنش سریع را تا سال 2027  در واکنش به افزایش نگرانی برخی کارشناسان درباره احتمال وقوع حمله‌ به تایوان دارد.

یکی از اهداف اصلی ایجاد این فرماندهی قابلیت واکنش در صورت بروز یک جنگ ترکیبی است و رئیس این فرماندهی مشخصا می‌تواند تحلیل و پاسخ سریعی از وضعیت جاری داشته و از وزیر دفاع و نخست وزیر ژاپن درخواست تصمیم‌گیری کند و این روند قرار است به میزان چشمگیری زمان اتخاذ واکنشهای نهایی را کاهش دهد.

پایان پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول