اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبر خوب| شتاب در اجرای پروژه زباله‌سوز ساری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه پروژه کارخانه زباله‌سوز با حجم خیلی خوب دارد پیش می‌رود، گفت: امیدواریم مرحله پایانی تزریق اعتبار انجام شود و طی۴ ماه آینده یعنی پایان سال به بهره‌برداری برسد.

خبر خوب| شتاب در اجرای پروژه زباله‌سوز ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری نوید روزهای خوب را مرکز استان داد، درحالی‌که زباله‌های مرکز استان سالیان سال است به مناطق با مسافت طولانی حمل می‌شود که علاوه بر مخاطرات زیست‌محیطی، هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری تحمیل کرده است.

طی سال‌های اخیر به‌دلیل نبود اعتبار اجرای این کارخانه مدتی مسکوت مانده بود ولی در دولت جدید شاهد شتاب بیشتری در اجرای پروژه هستیم به‌طوری‌که این کارخانه با تلاش جهادی دولت سیزدهم و اختصاص اعتبارات لازم به پیشرفت‌های خوبی هم در بخش ابنیه و هم در بخش خرید تجهیزات رسید.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در این‌باره، اظهار کرد: پروژه زباله‌سوز با پیشرفت خوب درحال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه کارخانه زباله‌سوز با حجم خیلی خوب دارد پیش می‌رود، افزود: امیدواریم مرحله پایانی تزریق اعتبار انجام شود و طی۴ ماه آینده یعنی پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: در راستای مدیریت پسماند در همه شهرهای استان کمیته فنی در کارگروه استانی پسماند راه‌اندازی شده و هر طرح و پروژه وارد این کمیته می‌شود شیوه‌نامه اجرایی نهایی شده نظر دستگاه‌های مرتبط گرفته می‌شود.

کاویان با تاکید بر اینکه  تمامی اقدامات برمبنای شیوه‌نامه کمیته فنی مدیریت پسماند استان خواهد بود، تصریح کرد: این مهم مبنای هرنوع تصمیم‌گیری در حوزه پسماند است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در نشست بررسی تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری در استانداری مازندران اظهار کرد؛  زمانی که برای آغاز دوباره عملیات ساخت نیروگاه زباله سوز ساری اقدام کردیم، بسیاری از کارشناسان تکمیل آن را ناموفق عنوان می‌کردند اما دولت با قدرت ایستاد و برای افتتاح نهایی این طرح عمرانی مهم در تلاش است.

وی افزود: دولت سیزدهم به دنبال حل مشکلات است و به طور حتم وعده‌های مسؤولان ارشد کشور و استان در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عملیاتی خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه دولت تمام تعهدات خود را برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری انجام داده است، اضافه کرد: به طور حتم در ادامه هم هرکاری از دست مسوولان ارشد استان برآید، کوتاهی نخواهد شد و پیمانکار باید در حوزه تجهیزات در روند کار خود تسریع کند.

حسینی‌پورتصریح کرد: مسیر دسترسی انتقال زباله، لوله انتقال آب آشامیدنی، انتقال خطوط برق و جانمایی انباشت خاکستر ناشی از سوزاندن زباله از دغدغه‌هایی است که بعد از تکمیل ۱۰۰ درصدی ابنیه و خرید تجهیزات در نیروگاه زباله سوز ساری باید به سرانجام برسد و باید مسوولان از هم اکنون به فکر این موضوعات جزئی باشند.

استاندار مازندران تاکید کرد: نیروگاه زباله سوز ساری علاوه بر ساماندهی زباله مرکز استان زباله شهرهای همجوار را هم تحت پوشش قرار می دهد که این اقدام بسیار ارزنده و در مسیر مدیریت دقیق پسماند در استان است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول