اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مطالبه 130 نهاد حقوقی از پاپ برای اعمال فشار به رژیم آل خلیفه

بیش از 100 سازمان و مرکز حقوقی با انتشار بیانیه مشترکی، تأکید کردند که پاپ فرانسیس باید مسئولان آل خلیفه را مجبور کند تا زندانیان سیاسی و عقیدتی در این کشور را آزاد کنند.

مطالبه 130 نهاد حقوقی از پاپ برای اعمال فشار به رژیم آل خلیفه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ۱۳۰ سازمان و مرکز حقوقی با انتشار بیانیه مشترکی از پاپ فرانسیس خواستند مسئولان رژیم آل خلیفه بحرین را تشویق کند تا به نقض حقوق بشر در این کشور پایان دهند.

پایگاه خبری مرآة البحرین به نقل از این مؤسسات گزارش داد، مسئولان بحرینی باید در یک تحول واقعی، به سمت عدالت، انصاف و جبران آسیبهای وارد شده به همه قربانیان و آزادی زندانیان عقیدتی و معارض حرکت کنند.

«نظام عساف» رئیس مرکز مطالعات حقوقی «امان» در این زمینه گفت: پاپ فرانسیس می‌تواند با موقعیتی که دارد در مصالحه ملی و توقف تجاوزات در بحرین ایفای نقش کند. ما نیز به عنوان جامعه مدنی، به نقش رهبران مذهبی برای پایان بخشیدن به سرکوب سیاسی در بحرین امید داریم.

«باقر درویس» رئیس انجمین حقوق بشر بحرین اما تأکید کرد، در حالی که مسئولان بحرینی شعار تسامح مذهبی سر می‌دهند، به ظلم به فرقه‌ها در داخل بحرین ادامه می‌هند.

درویش می‌گوید که مسئولان بحرینی، عاملان تخریب 38 مسجد را بازخواست نکردند؛ عاملانی که در میان آنان وزرای کشور و دادگستری و فرمانده کل نیروی دفاعی بحرین هم حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد، وزیر کشور بحرین بیش از 150 روحانی شیعه را بازخواست کرده، 19 نفر از آنان را سلب تابعیت کرده است. لذا اگر تسامح دینی واقعی در بحرین وجود داشته باشد، نخستین دیدار پاپ باید با آیت الله عیسی قاسم باشد.

در بیانیه نهادهای حقوقی، ضمن ابراز نگرانی عمیق از سیاست سرکوب آزادیهای عمومی دولتهای بحرین، آمده است، تجاوزات مسئولان بحرین، شامل بازداشت خودسرانه بش از 20 هزار نفر و کشتار خارج از قانون شمار زیادی از آنان است.

این نهادها ضمن انتقاد از انحلال جمعیتهای سیاسی معارض توسط آل خلیفه، تأکید کردند، بحرین از بحران حقوقی و سیاسی گسترده‌ای رنج می‌برد، ولی پاپ می‌تواند در آزادسازی هزار و 500 زندانی عقیدتی ایفای نقش کند.

در همین ارتباط، خانواده‌های زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در بحرین و گروه‌های حقوقی، به تازگی از پاپ فرانسیس خواستند در جریان سفر این هفته خود به منامه صراحتا از  این حکم‌های اعدام انتقاد و از حقوق زندانیان سیاسی دفاع کند.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه، از زمان آغاز انقلاب مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ تاکنون، هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال مدنی این کشور را با انجام محاکمه‌های مختلف که برخی حتی دسته‌جمعی بود، به زندان انداخته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول