اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الوفاق:بحرین با سفر پاپ، بر جنایات خود سرپوش می‌گذارد

جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد که مسئولان بحرین قصد بهره‌برداری از سفر پاپ را دارند و وضعیت حقوق، آزادی و تسامح در این کشور به شدت بحرانی است.

الوفاق:بحرین با سفر پاپ، بر جنایات خود سرپوش می‌گذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به این کشور و احتمال سوء استفاده رژیم آل خلیفه از این سفر، بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که حکومت در بحرین، توسط مردم آن انتخاب نشده است.

الوفاق با انتشار این بیانیه در صفحه توئیتر خود نوشت، مسئولان بحرین قصد بهره‌برداری از این سفر را دارند و وضعیت حقوق، آزادی و تسامح در این کشور به شدت بحرانی است.

به گفته این گروه، آل خلیفه با سوء استفاده از این سفر، قصد دارد بر ظلم  و تبعیض مذهبی سرپوش بگذارد، ولی زندانهای این رژیم، مملوء از روحانیون، اساتید، نخبگان و شخصیتهای ملی‌گرایی است که تحت انوع شکنجه و تحقیر قرار دارند.

الوفاق با اشاره به ظلم مسئولان بحرین به آیت الله عیسی قاسم، تأکید کرد، دهها نفر از علما از جمله شیخ علی سلمان در زندانهای رژیم زندانی هستند و دهها هزار نفر دیگر نیز قربانی تبعیض سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی هستند.

این انجمن با اشاره به اینکه آل خلیفه حقوق بشر و آزادیهای عمومی را نقض کرده و با آزادی اندیشه، مذهب و اعتقاد مبارزه می‌کند، در پایان تصریح کرد، این رژیم به صورت قاطع، گفت‌وگو را رد کرده و همه کسانی را که خواستار گفت‌وگو هستند، مجازات و زندانی می‌کند.

پیش از این هم، ۱۳۰ سازمان و مرکز حقوقی با انتشار بیانیه مشترکی از پاپ فرانسیس خواستند مسئولان رژیم آل خلیفه بحرین را تشویق کند تا به نقض حقوق بشر در این کشور پایان دهند.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه، از زمان آغاز انقلاب مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ تاکنون، هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال مدنی این کشور را با انجام محاکمه‌های مختلف که برخی حتی دسته‌جمعی بود، به زندان انداخته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول