اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: انتظار از دانش‌آموز امروزی، تلاش برای تجهیز بیشتر به دانش و مهارت‌های مورد نیاز جامعه و تقویت روحیه خودباوری و دوری از فعالیت‌هایی است که برای تخریب روح و روان جوانان و نوجوانان طرح ریزی شده است.

لزوم تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان

بهروز گودرزی کارشناس تعلیم و تربیت و عضو شورای مرکزی جمعیت اسلامی فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری با اشاره به اینکه فلسفه انتخاب روز دانش‌آموز، آشنایی با تاریخچه فعالیت‌های دانش‌آموزی در انقلاب و تبین نقش آنان در حوادث پیش روی است، اظهار کرد: انتظار از دانش‌آموز امروزی، تلاش برای تجهیز بیشتر به دانش و مهارت‌های مورد نیاز جامعه و تقویت روحیه خود باوری و دوری از فعالیت‌هایی است که برای تخریب روح و روان جوانان و نوجوانان طرح ریزی شده است.

وی با اشاره به آسیب‌های خلأ تربیتی در دوران کرونا، گفت: آسیب‌های وارده که عمدتا ناشی از دوری از اجتماع، حضور مداوم در جمع کوچک خانواده، حضور مستمر در فضای یله و رهای مجازی و سرگرم شدن به بازی‌های رایانه‌ای که عمدتا مروج خشونت و قهرمان پروری خیالی است بوده است، علاوه بر تقویت روحیه فردگرایی و تضعیف مسؤولیت پذیری جمعی، موجب بروز اعمال هیجانی و رویایی شده است چرا که بازیگر خود را در نقش قهرمان خیالی تصور کرده و فضای مجازی را با فضای واقعی یکی می‌داند.

گودرزی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ به مدارس در حوادث اخیر، افزود: دشمن روی همه ظرفیت‌هایی که موجب تضعیف نظام و یا کند شدن پیشرفت کشور و بروز فشار های روانی، اجتماعی و اقتصادی بر کشور می‌شود، سرمایه‌گذاری می‌کند؛ دستگاه‌های مسؤول در هر زمینه‌ای باید متاسب با اقدامات احتمالی دشمن مواضع پدافندی اتخاذ کنند که متأسفانه به روزمرگی دچار شده و موجب غلفت از این مهم شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود ستادی صرفا به منظور پیش‌بینی تحرکات دشمن و تدوین راهکارهای مقابله با آن از افراد مطلع و کار بلد تشکیل شود تا با رصد مداوم طرح‌های دشمنان داخلی و خارجی از بروز حوادثی این چنینی ممانعت به عمل آید.

این کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به لزوم تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب، گفت: تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی مستلزم معلمانی با این ویژگی است و قاعدتا مراکز تربیت معلم بیش‌تر نیازمند سازوکارهای تربیت این چنین معلمانی است. متأسفانه نحوه گزینش مدرسان دانشگاه فرهنگیان نشان از اهتمام به این موضوع ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول