اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| مطالبه مردم از مسئولان برای کنترل قیمت خوراک، پوشاک و مسکن

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی از مسئولان خواستند قیمت خوراک، پوشاک و مسکن کنترل شود تا مردم بتوانند از حداقل امکانات یک زندگی عادی بهره مند شوند.

فارس من| مطالبه مردم از مسئولان برای کنترل قیمت خوراک، پوشاک و مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «گرانی ها باید زودتر کنترل شوند»   عنوان کردند یکی از مطالبات به حق مردم کنترل گرانی ها است. آنها در این پویش با بیان اینکه که مردم مطالبات به حقی در حوزه خوراک، پوشاک و مسکن دارند بیان کردند، مطالبه و خواسته مردم از دولت آن است که جلوی گرانی و رشد قیمت کالا ها گرفته شود زیرا استفاده از خوراک، پوشاک و مسکن مناسب حق هر انسانی است و دولت ها باید تسهیلاتی را فراهم آورند که مردم دغدغه تامین نیاز های اولیه زندگی را نداشته باشند. 

همچنین کاربران «فارس من» از مسئولان خواستند که با نظارت های دقیق جلوی اختلاس ها گرفته شود و اختلاس گران در ملاء عام مجازات شوند. 

به گزارش فارس: افزایش قیمت مسکن به مسائل متعددی بستگی دارد که یکی از علت های آن افزایش قیمت مصالح ساختمانی است. بنابراین هنگامی که در شهریور ماه سال گذشته قیمت هر کیسه سیمان 50 کیلویی به حدود 110 تا 115 هزار تومان رسید وزارت صمت با اقداماتی که انجام داد،  قیمت این کالا را بلافاصله کنترل کرد. بطوری که اکنون قیمت هر کیسه سیمان 50 کیلویی بین 48 تا 52 هزار تومان است. 

سیف الله امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره اقدامات وزارت صمت در رابطه با کنترل قیمت سیمان گفت: بعد از افزایش قیمت این محصول در شهریور سال گذشته با اقدامات وزارت صمت از جمله عرضه سیمان در بورس کالا قیمت این کالای مصرفی کاهش یافت بطوری که در هفته آخر شهریور امسال قیمت این کالا در بورس کالا به ازای هر کیسه 50 کیلوگرمی به 35 هزار تومان و به ازاء هر تن در بورس کالا به 600 هزار تومان رسید.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت بیان داشت:  با احتساب ارزش افزوده و هزینه‌های حمل و نقل به تناسب مسافت اکنون هر بسته 50 کیلوگرمی سیمان با قیمتی حدود 48 تا 52 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. 

بنابراین یکی از اقدامات وزارت صمت در راستای کنترل بخشی از قیمت مسکن کنترل این محصول پرکاربرد در ساختمان سازی بوده است اگرچه با توجه به نوع کالا و دلال بازی در بخش های مختلف مسکن نیاز است که دولت برنامه دقیق، گسترده از جمله تولید انبوه مسکن و جلوگیری از دلالی در این بخش داشته باشد. 

گفتنی است وزیر صمت نیز اخیرا اعلام کرده است که قیمت کارخانه ای خودرو افزایش نمی یابد. 

به گزارش فارس گرانی خوراک، پوشاک و مسکن این روزها به یکی از دغدغه های جدی مردم تبدیل شده است و همانطور هم که در پویش ثبت شده در «فارس من» به آن اشاره شده است مردم از مسئولان می خواهند که در راستای کنترل قیمت  کالای اساسی اقدامی سازنده انجام شود لذا لازم است تا دولت و مسئولان باید اهتمام ویژه ای به این مساله داشته باشند و با استفاده از روش های مختلف و کنترل تورم مانع وارد شدن فشار اقتصادی به مردم شوند. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول