اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیانیه ضد ایرانی گروه ۷

وزیران خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای از اغتشاشات اخیر حمایت کرده و اتهامات بی‌اساس علیه ایران را تکرار کرده‌اند.

بیانیه ضد ایرانی گروه ۷

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیران امور خارجه گروه هفت پس از پایان نشست خود در بخش‌هایی از بیانیه خود به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته‌اند.

اعضای گروه ۷ در این بیانیه ایران را به استفاده نامتناسب از زور علیه «معترضان» متهم کرده‌‌اند. آنها همچنین ادعا کرده‌اند که ایران بایستی به تعهداتش ذیل قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

اعضای گروه ۷ درباره تایوان هم گفته‌اند: «بار دیگر بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کرده و خواستار راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران هستیم».

گروه هفت در بیانیه خود اظهارات مقامات روسیه درباره آمادگی اوکراین برای استفاده از بمب کثیف (رادیو اکتیوی» را رد کردند.

وزیران خارجه گروه هفت همچنین به اوضاع نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا اشاره کرده و اقدام روسیه در این نیروگاه را محکوم کردند.

گروه هفت در بیانیه خود هشدار دادند که هرگونه استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای در اوکراین با پیامدهای وخیمی همراه خواهد شد.

گروه هفت در این بیانیه بار دیگر مدعی شد که اجازه نخواهد داد که ایران به توسعه سلاح هسته‌ای بپردازد، ادعایی که ایران بارها تاکید کرده که هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و برنامه صلح آمیز تهران تنها با مقاصد صلح آمیز پیگیری می‌شود.

وزیران خارجه گروه هفت مدعی شدند: «با وجود مذاکرات فشرده درباره بازگشت به توافق هسته‌ای، ایران تصمیمات لازم را اتخاذ نکرده است».

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز  ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

با این حال، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بامداد سه‌شنبه ضمن اذعان به اینکه احیای توافق هسته‌ای ایران نه در دستورکار و نه در تمرکز واشنگتن هم نیست، مدعی شد که هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.

 

در حال تکمیل...
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول