اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سارق ارز دیجیتال دستگیر شد/فعالیت در فضای مجازی نیازمند تخصص است

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی خبر داد و گفت: لازمه فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال افزایش سطح سواد فضای مجازی و عدم اعتماد به افراد در این فضا است.

سارق ارز دیجیتال دستگیر شد/فعالیت در فضای مجازی نیازمند تخصص است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید احمد موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاهبرداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و  شگردهای خاص پلیسی متهم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی ‌دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.
 
وی افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و بیان کرد، شاکی صاحب کار من است که پس از جلب اعتماد وی در فضای مجازی و با معرفی خود به عنوان سرمایه‌گذار در زمینه ارزهای دیجیتال و ارائه سود بالا، با به دست آوردن اطلاعات حساب کاربری اقدام به کلاهبرداری کردم.
 
موسوی با اشاره به اینکه این متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده است، به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد معاملات ناآگاهانه در رابطه با ارزهای دیجیتال می‌تواند زمینه کلاهبرداری توسط افراد سودجو را مهیا کند.
 
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه افزایش فعالیت کاربران در خرید و فروش رمز ارزها، فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران سایبری فراهم آورده است، افزود: افزایش سطح آگاهی کاربران در خصوص رمز ارزها و عدم اعتماد به افراد می‌تواند در پیشگیری از این‌گونه جرایم موثر باشد.
 
وی ادامه داد: کاربران تحت هیچ شرایطی رمزهای کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس:www.cyberpolice.ir یا مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره 096380 اطلاع دهند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول