اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دلیل تعجب برانگیز استعفای تمام کارمندان دولتی صرب در کوزوو

کارمندان صرب شاغل در بخش‌های دولتی در شمال کوزوو که در نهادهایی نظیر پلیس و دادگاه مشغول به کار هستند، در اعتراض به الزام استفاده از پلاک کوزوو در خودروهایشان از کار خود استعفا کرده‌اند.

دلیل تعجب برانگیز استعفای تمام کارمندان دولتی صرب در کوزوو

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کارمندان صرب بخش‌های دولتی کوزوو از پلیس گرفته تا دادگاه‌ها اعلام کردند به خاطر الزام آنها به استفاده از پلاک کوزوو در خودروهایشان استعفا می‌دهند.

کوزوو در سال 2008 از صربستان جدا شد اما در شمال این کشور هنوز اقلیت صرب زندگی می‌کنند و حالا الزام آنها به استفاده از پلاک کوزوو برای خودروهایشان به یک بحران تبدیل شده است.

پس از دیدار نمایندگان سیاسی صرب‌ها در شمال کوزوو، گوران راکیک، ‌وزیر ارتباطات کوزوو که اصالتی صربستانی دارد، اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌کند.

 

وی به خبرنگاران گفت که کارمندان دولتی در شمال کوزوو که اصالتی صربستانی دارند و متعلق به جامعه 50 هزار نفری صرب‌ها هستند نیز از مشاغل خود در شهرداری، دادگاه‌ها، پلیس،‌ پارلمان و حتی دولت کناره‌گیری خواهند کرد.

راکیک تأکید کرد: تا زمانی که دولت کوزوو قانون الزام آنها به تغییر پلاک‌های خودروهایشان که تولید دهه 1990 هستند، از پلاک صربستان به کوزوو، را لغو نکند، به شغلشان بازنخواهند گشت. آنها همچنین خواستار تشکیل اتحادیه شهرداری‌های صرب شده‌اند تا در مناطقی که اکثریت صرب ساکن هستند، خودمختاری بیشتری ایجاد شود.

نخست‌وزیر کوزوو از صرب‌ها خواسته تا از این اقدامات خودداری کنند. آلبین کوربی در این باره گفته؛ نباید گول بازی‌های سیاسی و ژئوپلتیک را بخورند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول