اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ژاپن از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند

شبکه تلویزیونی دولتی «ان‌اچ‌کی» ژاپن با اشاره به وضعیت برق «غیرقابل پیش‌بینی» این کشور خبر داد، دولت ژاپن قصد دارد تا از مردم این کشور درخواست کند تا در زمستان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

ژاپن از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، شبکه تلویزیونی دولتی «ان‌اچ‌کی» ژاپن با اشاره به وضعیت برق «غیرقابل پیش‌بینی» این کشور خبر داد، دولت ژاپن قصد دارد تا از خانوارها و کسب و کارها درخواست کند تا در صورت امکان از ابتدای ماه دسامبر در مصرف برق صرفه جویی کنند.

بر اساس این گزارش، توکیو می‌ گوید، شرکت ‌های برق احتمالا ظرفیت ذخیره انرژی ۳ درصدی را تضمین می کنند که حداقل برق مورد نیاز برای تامین پایدار در سراسر کشور است. با این حال، هزینه های خرید گاز طبیعی مایع همچنان بالاست. مقامات ژاپن دلیل هزینه های بالا را درگیر نظامی در اوکراین عنوان می کنند که سبب شده تا عرضه گاز در جهان کم شود.

«ان‌اچ‌کی» گزارش داد: «دولت ژاپن روز سه ‌شنبه درخواستی برای خانوارها و کسب و کارها به منظور صرفه ‌جویی در مصرف برق در بازه ماه های دسامبر و مارس ابلاغ می ‌کند.»

این رسانه ژاپنی خاطرنشان کرد که درخواست مشابهی در تابستان اعلام شد زمانی که تقاضا برای برق با افزایش دما بالا رفت.

شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» از قول مقامات ژاپنی اعلام کرد، اگر تمامی خانوارها مصرف انرژی خود را مدیریت کرده و به میزان یک درصد کاهش دهند، برق کافی ذخیره خواهد شد که می تواند برق مورد نیاز 15 هزار فروشگاه کوچک در یک روز را تامین کند.

«دولت از مردم درخواست خواهد کرد تا در منزل بیشتر لباس بپوشند و لامپ های برق اضافی که استفاده نمی کنند را خاموش کنند.»

به نوشته این گزارش، توکیو همچنین معتقد است اگر تمام ادارات نیز یک درصد مصرف برق شان را کاهش دهند، برق صرفه جویی شده برای تامین برق حدود 100 هزار خانوار کافی است.

همچنین قرار است که از شرکت ها نیز درخواست شود تا استفاده از چراغ ها و تهویه مطبوع را در صورت امکان کاهش دهند.

حدود 10 درصد واردات ال ان جی ژاپن در سال، از روسیه تامین می شود. آمارها نشان می‌ دهد، این کشور آسیای شرقی در ماه‌ های اخیر به علت نگرانی‌ های فزاینده در مورد کمبود انرژی، خرید از مسکو را به شدت افزایش داده است.

کوچی هاگیودا، وزیر تجارت و صنعت ژاپن اوایل امسال گفته بود، توکیو نمی تواند به سرعت عرضه نفت روسیه را به طور کامل رد کند اما به مرور آن را کاهش خواهد داد.

این درحالی است که سرعت افزایش قیمت‌ ها و تورم ژاپن به بالاترین میزان در 8 سال گذشته رسیده و افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش ارزش ین از اصلی ‌ترین دلایل صعود این شاخص در ژاپن بوده است.

به دنبال درگیری نظامی روسیه و اوکراین، کشورهای غربی چند بسته تحریمی علیه این کشور وضع کردند و از جمله این تحریم ها، تحریم نفت و گاز روسیه بود.

گروه هفت که ژاپن یکی از کشورهای عضو آن هست نیز تصمیم هایی برای تحریم نفت و گاز روسیه گرفته است و این عوامل سبب کمبود منابع انرژی در جهان و بالا رفتن قیمت ها شده است.

بطوریکه بسیاری از کشورها برای عبور از زمستان امسال با چالش روبرو هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول