اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجلاسیه پایانی سنگرسازان بی‌سنگر در قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: اجلاسیه پایانی سنگرسازان بی‌سنگر که مختص به 60 شهید جهاد سازندگی قم است در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.

اجلاسیه پایانی سنگرسازان بی‌سنگر در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم در نشست خبری 60 شهید جهاد سازندگی قم که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع ترویج سبک و سیره زندگی شهدا تاکیدی ویژه دارند.

وی ادامه داد: جهاد سازندگی یکی از گروه‌هایی‌ست که در دوارن جنگ اقدامات موثری داشته‌ و شهدای بسیاری را تقدیم این نظام کرده است؛ در دوران دفاع مقدس رزمندگان برای خود سنگر‌هایی داشتند اما جهادگرانی که برای آنان سنگر می‌ساختند هیچ پناه‌جانی نداشته و در دید دشمن بودند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: جهاد سازندگی قم در جنگ تحمیلی ۶۰ شهید والامقام را تقدیم این نظام کرده است و ما قصد داریم در این یادواره یاد و خاطره‌ آن‌ها را حفظ کنیم و از خانواده این عزیزان به پاس زحماتشان تقدیری داشته باشیم.

*نقش مهم جهاد سازندگی قم در دفاع مقدس

محمدرضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه این نشست بیان کرد: جهاد سازندگی با تدبیر و دستور امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد تا مشکلات و محرومیت‌هایی که کشورمان در آن زمان داشت را رصد نماید و به‌دنبال محرومیت‌زدایی باشد.

وی افزود: گردان ۱۹ حضرت معصومه(س) که از استان قم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد، در عملیات‌های مختلف نقش مستقیم و مثبتی داشت. در ۸ عملیات مانند کربلای دو، هشت، هفت، خیبر، والفجر، بیت‌المقدس و... این گردان به صورت مستقیم مهندسی و پشتیبانی عملیات را به‌عهده داشت و علاوه بر این‌ها حدود ۵ هزار و ۸۸ نفر از نیرو‌های مردمی توسط این گردان ساماندهی شده و به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به نقش مهم جهادسازندگی، با تصمیم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم مقرر شد کمیته‌ای با عنوان شهدای جهاد سازندگی تشکیل شود و در راستای برگزاری کنگره شرح وظایف و ماموریت‌هایی برای ما تعریف شد.

حاجی‌رضا تصریح کرد: خانواده جهاد کشاورزی استان قم ۶۰ شهید، ۵۳۷ جانباز و ۴ آزاده دارد که همه این عزیزان باعث افتخار هستند و ما خوشحالیم که هم‌خانواده آن‌ها هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: طی یک سال گذشته کمیته جهاد سازندگی برنامه‌ها و ماموریت‌های مختلفی مانند دیدار با خانواده شهدا و سرکشی از وضعیت آن‌ها، تولید و توزیع ۹ عنوان کتب با محوریت شهدای جهاد سازندگی، ساخت ۱۰ فیلم‌ مستند و کلیپ‌ با محوریت خاطرات شهدا و حضور آن‌ها در جنگ، برگزاری یادواره شهدا و سایر موارد بخشی از فعالیت‌های این کمیته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: اجلاسیه پایانی شهدای جهاد سازندگی که از آن‌ها به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر یاد می‌شود روز پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول