اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رشد‌ 42 درصدی مسافران هوایی‌ کشور در نیمه اول 1401/ فرودگاه مشهد پذیرای 50 درصد پروازهای بین‌المللی‌

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش 42 درصدی مسافران هوایی در نیمه اول سال 1401 در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: در این مدت 17 میلیون و 606 هزار و 367 مسافر از 55 فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شدند.

رشد‌ 42 درصدی مسافران هوایی‌ کشور در نیمه اول 1401/ فرودگاه مشهد پذیرای 50 درصد پروازهای بین‌المللی‌

حمیدرضا سیدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: از فروردین تا شهریور‌ 153 هزار و 166 پرواز داخلی و بین المللی در فرودگاه های کشور انجام شده است که نسبت به 6 ماهه سال گذشته، با پنج درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

* 6 فرودگاه پرترافیک کشور

وی اظهار داشت: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب پنج فرودگاه نخست کشور هستند که بیشترین بار ترافیکی را در 6 ماهه 1401 تجربه کردند.

به گفته سیدی‌ فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به 6 میلیون مسافر و نشست و برخاست 52 هزار و 290 پرواز نزدیک به یک سوم عملیات پروازی و مسافری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص پروازهای بین المللی نیز از رشد 100 درصدی در هر سه شاخص پرواز، مسافر و بار خبر داد و گفت: در 6 ماه مذکور، بیش از 12 هزار و 500 پرواز انجام و  نزدیک به یک میلیون و 584 هزار مسافر از 28 فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در میان فرودگاه‌های کشور نزدیک به نیمی از مسافران و پروازهای بین‌المللی را پذیرا بوده است گفت: در 6 ماه سال جاری پنج هزار و 353 فروند نشست و برخاست در فرودگاه مشهد انجام و 763 هزار و 756 مسافر اعزام و پذیرش شده اند که در هر دو بخش با رشد 100 درصدی مواجه بودیم.

سیدی همچنین با اشاره به عملکرد شهریور فرودگاه‌ةای کشور اضافه کرد: در ماه گذشته 25 هزار و 109 نشست و برخاست، دو میلیون و 968 هزار و 593 اعزام و پذیرش مسافر صورت گرفته است که نسبت به شهریور سال گذشته در پرواز با کاهش هفت درصدی و در مسافر با افزایش 43 درصدی روبرو بودیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول