اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه دستگیری‌ها در عربستان؛ این بار یک زن آمریکایی

مقامات عربستان سعودی یک شهروند آمریکایی را به جرم انتقاد از قوانین این کشور، طی اختلافی خانوادگی دستگیر کردند.

ادامه دستگیری‌ها در عربستان؛ این بار یک زن آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات سعودی یک شهروند آمریکایی را به جرم این که طی اختلاف خانوادگی با همسر سابق عربستانی‌اش [بر سر حضانت دخترش] از قوانین این کشور انتقاد کرده بود، دستگیر کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱»، این زن آمریکایی، شوهر سابق خود را متهم کرده بود که طبق قوانین قیمومیت این کشور، دخترشان را مجبور به ماندن در عربستان کرده است.

«کارلی موریس» رو دوشنبه هفته گذشته دستگیر شده است. سازمان «ابتکار آزادی» مستقر در واشنگتن، ضمن انتشار این خبر گزارش داد که این شهروند آمریکایی در حالی دستگیر شده محل اختفای «تالا» دختر هشت ساله‌اش را نمی‌داند.

این سازمان حقوق‌بشری در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشخص نیست که دخترش نزد او نگهداری خواهد شد و یا اینکه به شوهر سابقش تحویل داده شده است؛ مقامات عربستانی تاکنون هیچ اطلاعاتی در این خصوص فاش نکرده‌اند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه این هفته، بدون هیچ واکنش خاصی خطاب به سران ریاض در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که واشنگتن «از گزارش‌ها مبنی بر دستگیری خانم موریس آگاه است. سفارت ما در ریاض به شدت روی این موضوع کار می‌کند؛ آن‌ها از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند».

موریس در تابستان ۲۰۱۹ با دخترش به عربستان سعودی سفر کرد تا چند هفته‌ای را در عربستان س‍‍‍پری کند. همسر وی در این مدت مدارک دختر را تکمیل کرده تا شهروند عربستان شود. او با ممانعت از خروج همسر سابقش از این کشور و بدون رضایت او، تابعیت سعودی دختر را کسب کرد؛ این موضوع باعث اختلاف بین آن‌ها بر سر حضانت شده است.

این شهروند آمریکایی در ماه سپتامبر احضاریه‌ای از سوی دادستانی عربستان دریافت کرده مبنی بر اینکه او به دلیل «برهم زدن نظم عمومی» تحت بازجویی قرار خواهد گرفت. این اقدام مقامات سعودی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین نشریات مطبوعات خارجی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول